Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Moderator

Bosse-i-skogen

Recommended Posts

Bosse-i-skogen

Hej!

Vem är det som bestämt vem som ska vara moderator för de olika forumen? Har ni några egenskaper som vi andra inte har? *ler*

Bosse

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

De som är moderatorer här folk som jobbar på IDG... Huruvida de är moderater eller inte låter jag vara osagt :o)

Vet inte om det existerar några moderatorer som inte är anställda på IDG men om det gör det så är det människor som har varit med här ett bra tag. :)

.dune.

============================

Tempus fugit

Vet inte om det existerar några moderatorer som inte är anställda på IDG men om det gör det så är det människor som har varit med här ett bra tag. :)

Weyland till exempel?

CJ Björkdahl

Fast Weyland brukar (brukade?) ju å andra sidan "extraknäcka" hos IDG litegrann.. Lite graffokortstester, lite brännartester och sånt.

Fast det var ju å andra sidan ett tag sen jag prenumererade på Maxidata...

MVH

pedagogen

Vad jag vet är ingen av moderatorerna anställda på IDG. Att vara moderator på eForum är ett "ideelt" arbete, dvs ingen anställning utan ett frivilligt arbete.

De flesta (alla) moderatorer har varit med ett tag och är frekventa (dagliga) eForum-besökare. För att vara moderator måste man bete sig på ett seriöst sätt och föregå med gott exempel bland övriga eForum-deltagare.

_________

TicoRoman - The One And Only

-Den vise vill veta, den dåraktige tala-

Jag tittade som snabbast på tex Erik Junesjö som under sin presentation skriver: "Systemutvecklare på idg.se", ljuger han då eller är det jag som har missat något? (Systemutvecklare behöver ju inte betyda att man är anställd av företaget, men jag tyckte att det verkade så...)

Däremot verkar StaffanJohansson som är moderator i tex Digitalkameradiskusen inte anställd hos idg.

EDIT: Däremot ber jag om ursäkt om det går att tolka min text som att de som är moderatorer på eforum har det som ett heltidsjobb och är anställda moderatorer hos IDG.

.dune.

Tempus fugit

[inlägget ändrat 2003-01-19 01:22:46 av dune]

...sedan bör man ha vissa kunskaper i ämnet som behandlas i forumet man modererar.

_________

Erik Junesjö är anställd av IDG. Det är han som är administratören av eForum, dvs snubben som ser till att eForum fungerar och utvecklar denna.

Han är alltså både administratör och moderator. Alla andra som tar hand om eForumet är moderatorer. Vår uppgift är att se till att inget bråk förekommer, rensar skräpinlägg osv...

Du kan se oss som eForum-väktare. ;)

_________

Okej, men då är det ju en lingvistisk fråga eftersom det står "Moderator:" långt upp i höger hörn under varje forum. :) Erik var kanske ett dåligt exempel - Ta Mikael under Dr Data, han är också anställd av IDG.

I vilket fall kan vi nog konstatera att det är bra folk vi har som moderatorer :)

... och när vi ändå är inne på det: Ikonerna under presentationerna som en del har, vad betyder de, egentligen? :)

.dune.

Tempus fugit

Kan väl tillägga att det idag är femtielfte gången som ekonomiavdelningen verkar ha slarvat bort mitt å kajins arvode för det lilla som vi fortfarande gör för maxida.. eh, M3 typ - så nej, särskilt 'anställd' känner jag mig definitivt inte :)

Inte så många andra moderatorer som är heller vad jag förstått, anställda på idg borde väl ha bättre saker för sig än att forum'a hela dagarna? ;)

--

.Wey

Future Hero Next Generati0n

Ta Mikael under Dr Data, han är också anställd av IDG.

Okej, jag kände faktiskt inte till moderatorn Mikael. Han har å andra sidan varit eForum-medlem i 3 år och bara skrivit 34 inlägg, så det måste vara därför jag missat honom. :)

... och när vi ändå är inne på det: Ikonerna under presentationerna som en del har, vad betyder de, egentligen? :)

Du menar "utmärkelser"? Det där är respekt. ;)

Nja, det är små "belöningar" från administratören (Erik) till frekventa och duktiga medlemmar, som ett tack för lång o trogen tjänst, eller något sådant.. ;) Man får de när man förtjänat dem med andra ord.

_________

Man får de när man förtjänat dem med andra ord.
Hehe, nä. Jag tror man får dem när Erik har tråkigt på jobbet. ;)

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

Jag heter Stefan Johansson, inte Staffan... ;-)

Som sagt, de flesta moderatorerna jobbar inte på IDG men det finns undantag. Ett av dem, som inte nämnts, är Marcus Wrangö som har hand om Webbanalysforumen.

/Stefan

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...