Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brandvägg


Ezon

Rekommendera Poster

Hej hej!

Detta forum passar mig just nu.

Sitter bakom en brandvägg på en av datorerna och blir komplett galen snart.Kan inte komma därifrån.

Hjäääälp snäll.Någon som kan förklara hur man gör??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kontrollpanelen har du något som heter Lägg till/ta bort program. Där kan du avinstallera.

 

Vad heter din brandvägg?

 

[inlägget ändrat 2003-01-18 17:23:09 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga då, hur vet du att du har en brandvägg? Har du tittat under program i C-katalogen om du hittar något där? Eller ser du den som ikon i fältet längst ner till höger vid klockan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"För att när jag ska in på nätet kommer det en ruta som talar om att jag befinner mig bakom en brandvägg."

Är det ditt eget hemmanät?

 

Säger rutan ingen mer info än den du skrivit?

 

Kan du ta en skärmdump och publicera så att vi ser rutan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en av datorerna hemma ja.Och det står......Du befinner dig bakom en brandvägg.Http.Fel på proxyinställningarna. mm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ta en skärmdump och publicera så att vi ser rutan?
PrtScreen-->öppna Paint (eller amnat program)-->Klistra in-->Spara-->Ladda upp. Har du ingen sida kan du maila den till mig så lägger jag upp den. aloep02@student.vxu.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske också dags att berätta lite mer om ditt system.

Hur många datorer och hur är de kopplade ihop?

Delar de på en Internetuppkoppling genom en av datorerna? Switch, Router?

Vilken typ av uppkoppling mot Internet har du?

Vilka operativsystem gäller det?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste igenom tråden och vad du skrivit. Du har inte talat om vad problemet ligger, Går det inte att ansluta till Internet eller på vilket sätt gör sig felet (som du förknippar till en ev brandvägg) till känna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad till Hemmanätverket, hoppas du avreagerat dig färdigt. Chansen till svar ökar om tråden befinner sig här.

 

Något mer som skulle öka dina chanser till ett bra svar med flera hundra procent vore om du berättade så mycket du kan om dina datorer. Vad har du för datorer? Hur är de ihopkopplade? Vilken typ av internetuppkoppling? Hur är den delad? Kort sagt, berätta allt du vet om ditt nätverk.

 

/Stefan - moderator för Avreagera dig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...