Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tvout med subtitles


HaJK

Rekommendera Poster

hej.

 

har kopplat datorn till tvn med s-video kabel.

grafikortet är ett nvida gerforce2mx400.

 

använder mest bsplayer för uppspelning av divx filmer men har även provat andra. problemet är att jag vill kunna använda subtitles. inga problem att få det att funka på datorn men på tvn syns endast filmen.

 

på min dator fuckar det så att jag inte behöver ha maximerad film på datorn för att få det på tvn.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju konstigt... Jag har ett MX400 och kör med TV-tool för tv-ut, och spelar upp filmerna med zoom-player och använder vobsub för subs... då behöver jag bara lägga .srt-filen i samma katalog som filmen och se till att dom har samma namn :)

 

Och korsposta inte i fortsättningen :)

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com - nere pga datorbutiken.com! se //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=386372#386372

 

[inlägget ändrat 2003-01-18 16:28:28 av brorsan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. har funderat på att skaffa tv tool.

 

har du klonat din skärm i inställningarna för grafikkortet?

det har jag nämligen gjort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder som sagt inte nvidias tv-inställningar övht, nview är inaktiverat :)

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com - nere pga datorbutiken.com! se //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=386372#386372

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... jag förstår fortfarande inte riktigt :)

 

När du kör igång tv-tool bestämmer du vilken upplösning du vill köra den, jag kör 800x600 och trycker sedan på tv-knappen. Då kör den både skärmen och tvn i 800x600. Sen kan man välja overscan så man slipper dom där irriterande svarta sorgkanterna man får med nvidias tv-ut.

 

Sen väljer du väl själv om du vill köra zoom-player i fullscreen eller inte ;)

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com - nere pga datorbutiken.com! se //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=386372#386372

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag tv tool 5.

jag vill kunna arbeta som vanligt på datorn utan låg upplösning och samtidigt kunna titta på film... går det? jag lyckas inte ens få både tvn och skärmen visa bild samtidigt...

 

?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, tror inte olika upplösningar stöds av GF2MX-kort, så det är nog bara att glömma...

 

För att få bild på både TV och monitorn samtidigt måste du bocka för "dualview".

____________________

/brorsan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder NVIDIAs drivisar just för att kunna köra olika upplösning och frekvens på skärmen och TVn, det fungerar alldeles utmärkt om man klarar av att stå ut med dom irriterande sorgkanterna.

 

Jag har ett GF2 MX400 och kör 1280x960x32 på datorn samtidigt som bilden visas i 800x600 på TVn (dock inte förminskad, den visar det område där muspekaren befinner sig).

 

När jag startar en film visas den automatiskt över hela TV-bilden trots att den körs i ett litet fönster på datorskärmen. Subtitles funkar utmärkt, jag kör vobsub och använder "gamla mediaspelaren", dvs version 6.4 (start-> kör-> mplayer2)

 

--==Quicksilver==--

[inlägget ändrat 2003-01-21 10:32:38 av Quicksilver]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...