Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

C:\Program öppnar sig vid start


petter

Rekommendera Poster

För några dagar sedan hände det något nytt när jag startade Windows XP. När jag loggade in på mitt konto så öppnade sig "C:\Program" automatiskt. Jag kan inte få bort denna högst irriterande funktion. Någon som har et tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man installerar andel program eller spel så kan dom istället för att komma till Program(om windows e svenskt) skapa Program Files och installeras där instället. Om detta händer så öppnas alltid C:/program när man startar om datorn! Tror int det går att fixas på annat sätt än att formatera om datorn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
...Om detta händer så öppnas alltid C:/program när man startar om datorn! Tror int det går att fixas på annat sätt än att formatera om datorn

 

Alla kör lösningen formatera hårddisken så fort det dyker upp problem. :)

 

Varför inte avinstallera programmet som du installerat under Program Filesistället. Sedan se upp när du installerar det nästa gång. Plocka bort Files så blir det rätt.

 

Eller prova Maratonmannens länk!

 

---

/Stefan Eklinder

 

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

 

Jonas Ridderstråle

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-18 15:34:27 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tror int det går att fixas på annat sätt än att formatera om datorn

 

Men?...snälla lilla, formatera om datorn för att programmappen öppnas automatiskt?

 

Det här problemet och lösningen på det finns det säkert 20-30 trådar om bara här på eforum, jag har själv skrivit om det både här och på andra forum, STFW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade int för mig! När jag installerade StarCraft var jag oförsiktig och då börja C:/program komma upp. När jag avinstallera det hände det samma sak!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller

Oj! Jag har punktering på ena hjulet på bilen ..... skruva isär hela bilen och sätt ihop den igen.

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mappen "Program Files" finns kanske fortfarande kvar? Trots att du avinstallerat progget?

 

Formatera om är ju liiite overkill för ett par rader i registret...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...