Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Kristianstad

Feedback

Rekommendera Poster

Godeftermiddag kära eForumare!

Här sitter man och knopar med sin hemsida, http://www.stossan.com

Besöksantalet har sedan starten, 20 december ökat, men kring den 5 januari hände det något. Besöksantalet sjunker.

5 januari: 165 unika

6 januari: 130 unika

7 januari: 71 unika

8 januari: 47 unika

9 januari: 46 unika

10 januari: 36 unika

11 januari: 37 unika

12 januari: 61 unika

13 januari: 35 unika

14 januari: 52 unika

15 januari: 32 unika

16 januari: 37 unika

17 januari: 29 unika

18 januari: 19 unika <- hitentills

Då jag ser i loggfilen upptäcker jag att många går in på sidan, går in på någon film, kanske läser något inlägg i forumet och sedan försvinner spårlöst. Många utan att bli medlem...

Det är lätt att se andras sidors svagheter, men jag har svårt att göra detta på min egen eftersom jag själv gjort den och jag gör ju så gott jag kan...

Vissa som jag talar med säger att den kanske känns lite oseriös, men inte kan peka ut vad som är oseriöst.

Kanske är det medlemmarnas recensioner som är oseriösa!? Men dem kan jag väl inte ändra på...

Därför vänder jag mig till eForum och frågar: Vad kan jag göra för att få mina besökare att stanna och att locka fler dit?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

Jag tog bort punkten efter URLn. /Stefan

[inlägget ändrat 2003-01-20 14:08:40 av StefanJohansson]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kristoffer,

Önskar jag kunde svara på din fråga. Men konsten med att skapa en sida som "alla" dras till, vem besitter den?

Ge inte upp!

Redigera ditt inlägg genom att ta bort . efter din adress. Nu kommer man till Aleborgs solutions.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är ingen expert på något vis och jag tycker absolut inte att din sida ger "oseriöst" intryck. Men det jag reagerar på är två "detaljer" :

1. Väldigt lite "aktivt fönster" eller vad det kallas. Det blir mycket scrollning, ( framför allt i forumet ), men det kanske beror på att jag har en inställning på 800*600?

2. Någonstans så saknar jag en färgklick. Något som tilltalar ögat på kanske länkarna?

Hoppas att mina enkla synpunkter kan vara till nytta för dig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe...okej. Efter att ha läst maratonmannens inlägg ser jag att jag givit synpunkter på fel sajt *SKRATT. Inte för att de läser den...men men

Okej, ska göra ett nytt försök på RÄTT sajt =o)

Frestelser är ett annat ord för valmöjligheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, nu då ska det bli rätt ;o)

Jag saknar en "hem-länk" när man är inne på sidorna, ( nyheter, forumet o.s.v. ). Detta för att slippa backa manuellt då det, i min webbläsare i alla fall, alltid ger upphov till mystiska tillägg på sajten i form av "&"-tecknet lite här & var.

Är ofta inne på IMDB och en mycket positiv sak där är "rekomendationerna" från databasen - "tycker du om en viss film så kanske du även tycker om dessa".

Citat från IMDB

"How do the recommendations work?

With over 280,000 titles on the IMDb it isn't feasible to handpick Recommendations for every film. That's why we came up with a complex formula to suggest titles that fit along with the selected film and, most importantly, let our trusted user base steer those selections. The formula uses factors such as user votes, genre, title, keywords, and, most importantly, user recommendations themselves to generate an automatic response."

Tack vare denna del av IMDB så upptäcker man många gånger filmer man annars inte blivit nyfiken på att försöka se, eller inte ens vetat om.

Annars så ser jag inget negativt, och den är inte "oseriös" den här gången heller *skratt.

Hmesidor tar tid innan de får sin "själ" så kämpa på. Kommer jag på något annat så hör jag av mig i ditt forum - kunde ju inte annat än att bli medlem!

[inlägget ändrat 2003-01-18 15:54:07 av Radiogogo]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Radiogogo och tack för Dina kommentarer! Poäng!

Jag saknar en "hem-länk" när man är inne på sidorna, ( nyheter, forumet o.s.v. ). Detta för att slippa backa manuellt då det, i min webbläsare i alla fall, alltid ger upphov till mystiska tillägg på sajten i form av "&"-tecknet lite här & var.
Jag förstår vad du menar! Om man klickar på loggan kommer man till startsidan! Bör jag ha det på en annan plats? Var i så fall?

Är ofta inne på IMDB och en mycket positiv sak där är "rekomendationerna" från databasen - "tycker du om en viss film så kanske du även tycker om dessa".
Jag skall ta en titt på det - det låter intressant.

Men frågan jag fortfarande ställer mig. Hur kan 165 unika bli 29 unika? Och varför stannar folk inte kvar på min sajt så länge? Endast ett par sidor sen sticker de...

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte men jag gissar på att du får en del unika besökare från webbforum! som kanske bara är intreserade av "Webb - allmänt". Men blir nyfikan när det fins en sida att titta på. jag ex =)

var gör du reklam? eller hoppas du på att folk ska söka sig till din sida?

ps. Din sida är snygg och bra. Det är väll bara så att fel personer varit på sidan än så länge!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På förstasidan kanske du kunde ha med någon kort beskrivning av sajten.

Man inser visserligen ganska snart vad den handlar om, men i alla fall...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för poängen =o)

Hemlänken? Varför inte i närheten / ovanför "logga in" ?

Ytterligare några anledningar till besöken på IMDB och att man kan bli kvar där en längre stund är dels att alla "relaterade länkar" till exempelvis officiella sajter, fansajter m.m.

Likaså blir besöken ibland längre på grund av att man får mycket "vid sidan om" information vad gäller t.ex. filmmusik oh liknande. Men i ärlighetens namn så kan man "försvinna" lika fort från IMDB på grund av samma anledningar då dessa länkar inte går till deras egen sajt.

Så möjligheten att kunna lägga in mer information om filmerna av de som har den "kunskapen", ( jag vet att det i slutändan bestäms av hur mycket "utrymme" du har på din hemsida.

Slutligen så noterade jag en annan detalj. När man går in på en film så står alla detaljer som personen lagt in, men varför inte göra detaljerna / informationen klickbar, ( skådespelare, regissör o.s.v. ), ? Då behöver man inte söka på dessa för att se om fler filmer av & med samma person finns i databasen.

Något du kan fundera över, ( och som jag däremot saknar på IMDB ), är möjligheten att "samsöka" flera personer. Hur många filmer har person X och person Y gjort tillsammans? Om detta är möjligt vet jag inte men precis som så mycket annat är det den "triviala" informationen som är mest intressant.

P.S.

Den automatiska inloggningen fungerade inte men det kanske beror på min brandvägg ZA ?

D.S.

[inlägget ändrat 2003-01-18 16:46:30 av Radiogogo]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Den automatiska inloggningen fungerade inte men det kanske beror på min brandvägg ZA ?

Har samma problem här i Eforum. har man tillfälligt lagt ner ZA och startar uppd et så funkar inte den automatiska inloggningen. Det löser sig dock när man startat om datorn; prova det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker framsidan främst saknar både indikering om vad det handlar om, samt innehåll/brödtext.

Några förslag, en mening om vad det handlar om under välkommen-rubriken.

Utöka förhandsgranskningen av nyheter och inlägg - så man får 3-4 meningar (eller helst hela nyheten) på nyheterna utan att behöva klicka sig vidare. Likaså 'senaste trådarna' - en mening eller två från tråden borde också vara med - rubriker säger oftast ingenting om innehållet är intressant. Begränsa istället antalet rubriker och ha ett arkiv.

(ok, jag bemödade mig med att klicka på en nyhet - dom ska absolut inte behöva klickas fram ifrån förstasidan :)

Saknar kontrast och färg i logotyperna. Testa gärna att bryta av allt blågrått med komplementfärgen orange i några varianter som tabellbakgrund någonstans. Exempelvis senast betygsatta och senaste trådar...

--

.Wey

Future Hero Next Generati0n

[inlägget ändrat 2003-01-18 17:04:40 av Weyland]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om att färgerna är fel. De är för matta och tråkiga. Det är nog det som drar ner 'betyget' mest. Fixa gladare och starkare färger.

Sedan tycker jag att man inte ska behöva vara medlem för att kunna rösta på veckans fråga. För att begränsa massröstning så kan du ju istället spara IP i databasen och begränsa 1 röst/dag lr nåt.

_________

TicoRoman - The One And Only

-Den vise vill veta, den dåraktige tala-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
var gör du reklam? eller hoppas du på att folk ska söka sig till din sida?
Jag har ett bannerbyte med www.tvprogrammet.nu.

Sedan har jag skickat in den till InternetWorld, lite nyhetsbrev, men ingen har än sålänge tagit med den.

Har ni några tips till marknadsföring?

/ Kristoffer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej TicoRoman!

Jag skall fixa röstning per IP!

Just nu har jag tre olika färger:

¤ #EEEEEE - bakgrundsfärgen där bl.a. Välkommen till Stossan står!

¤ #A4AEBA - i menyn (sök, filmer)

¤ #DEDEE6 - bakgrunden då jag skiftar färg mellan tabellraderna för att man enklare skall se skillnad mellan raderna.

¤ #EEEEF0 - Bakgrunden i menyn - (bakgrunden till Action, Barn, Dokumentär, m.m.)

Vilka färger tycker Ni istället jag kan testa?

Tack på förhand!

/ Kristoffer

[inlägget ändrat 2003-01-18 18:40:20 av Kristianstad]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, jag är inte heller så väldigt bra på design och färger. Det känns bara som att dina sida (pga färgerna) ser ut som en blek kopia av något.

Jag lekte lite i PSP med din hemsida och fick fram följande färgkombinationer:

http://www.cerimagic.com/eforum/stossan.gif

Det är förstås bara ett förslag. Du får ju avvakta på andras kommentarer innan du ändrar något. Min idé är kanske fulare än din. :)

Observera att jag tycker att all text ska vara #000080, förutom den på den oranga bakgrunden som ska vara #0000FF.

_________

TicoRoman - The One And Only

-Den vise vill veta, den dåraktige tala-

[inlägget ändrat 2003-01-18 20:06:28 av TicoRoman]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, tycker din sida var snygg och stilren, dock kanske den inte sticker ut från mängden något.

Någon nämnde färger och det håller jag med om .. lite grått är det :)

Att be andra ge förslag på färger kommer att ge dig lika många färgförslag som det finns färger antar jag... men typ nåt sånt här kanske... http://www27.brinkster.com/buzan/bilder/stossan.jpg , eller http://www27.brinkster.com/buzan/bilder/stossan2.jpg .. Håller även med om att röstningen bör vara öppen, främst för att jag själv snabbt tappar intresset för en sajt om jag MÅSTE göra något, som t.ex. att bli medlem osv. De sajter som snabbt blir populära och framgångsrika är de som ger bort script, har bra artiklar osv så din sajt har ju all potensial att bli bra!

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känns som en riktigt trevlig site, men måste erkänna att jag bara blev medlem för att kunna kolla runt hur det var som medlem för att kommentera.

Problemet med Filmer som läggs till av medlemmar är att det inte alltid finns en bra beskrivning av en film. Ibland bara en "Jag tyckte den var jättebra när jag först såg den, men sedan var den lite tråkig och omodern" eller nåt.

Fundera på en grupp med högre behörighet som också är moderatorer och kan komplettera information om Filmens titel, skådespelare, ordentlig beskrivning. Beskrivningen kan ju tas från en kommentar, se Alien 1 där Miffo skrev ett bra inlägg. Om det blir fler inlägg och bara de 5 senaste visas eller likande så kan det ju vara bra att en moderator kan låsa Miffos post som en Godkännd beskrivning i stil med:

Filmbeskrivning:

I en inte alltför avlägsen framtid jobbar en grupp på 7 människor som... snipp ...direkt högt tempo i den utan en krypande känsla. Ett måste för alla rymdfilmsälskare.

Ett stort tack till Miffo som skrivit beskrivningen.

Eller något dyligt.

Sedan skulle det även vara trevligt med en skådisdel av siten där man kan lägga in information om skådisarna, filmografier etc.

Sedan vore det trevligt med länkar till filmens officiella site, Köp filmen här: Ginzalänk eller liknande... ja, kommer säkert på mer.

Filminformationen skall vara delvis klickbar. Genre skall vara klickbar för att komma till den genren snabbare än i kantmenyn. Om skådis-avdelning skapas skall de också vara klickbara. Samma sak med Regissör.

Sedan bör du titta över din kod, som du har deklarerat är HTML 4.0 transitional, men som har över 80 fel på bara förstasidan.

Gör du sidan riktigt bra med länkad css etc så kan man ju få med riktigt bra importfunktioner till andra tjänster senare. Vet att det finns mycket sådant till IMDB.

Vilka tankar hade du när du startade denna site?

Att du skulle starta en stor site eller att du kände ett behov som skulle fyllas med funktioner som du tänkte ut innan du startade?

Om spelvåld påverkar unga, hur skulle pacmangenerationen se ut idag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänta, jag ska oxå leka lite med färgerna... :)

Inte riktigt så orange, tänkte en orange med samma mättnad som de blåa färgerna.

--

.Wey

Future Hero Next Generati0n

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Daniel!

Fundera på en grupp med högre behörighet som också är moderatorer och kan komplettera information om Filmens titel, skådespelare, ordentlig beskrivning. Beskrivningen kan ju tas från en kommentar, se Alien 1 där Miffo skrev ett bra inlägg. Om det blir fler inlägg och bara de 5 senaste visas eller likande så kan det ju vara bra att en moderator kan låsa Miffos post som en Godkännd beskrivning i stil med:

Filmbeskrivning:

I en inte alltför avlägsen framtid jobbar en grupp på 7 människor som... snipp ...direkt högt tempo i den utan en krypande känsla. Ett måste för alla rymdfilmsälskare.

Ett stort tack till Miffo som skrivit beskrivningen.

Eller något dyligt.

Jag förstår ungefär vad du menar, men inte riktigt. Skulle du vilja förklara lite närmare Idéen verkar bra.

Jag skall alltså tillsätta en grupp medlemmar som har en högre behörighet. Deras uppgifter är att skriva beskrivningar? De kan låna från andras kommentarer, eller?

Tack på förhand!

/ Kristoffer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hämtat från din sida:

Orginaltitel: Homa Alone

Kategori: Komedi / Familj / Barn

Språk: engelska

Regissör: John Hughes

Skådespelare: Macaulay Culkin, Joe Pesci, Daniel Stern

Det som tidigare personer skrivit håller jag till fullo med om. Detta ovan är den enda objektiva informationen man får om filmen. Vill ajg som inte sett filmen kolla efter om det är något att se så får man inte ut särskilt mycket information. Kommentarerna som finns är mycket korta, subjektiva och beskriver inte filmen som helhet utan snarare de moment som var bra eller dåliga.

Vad är syftet med sidan? Att man ska samla information från de som sett filmer eller att man ska informera om filmerna och ha kommentarer till den? Vad jag söker är: Denna film handlar om den hemlöse........ och utspelas...... Man får genom filmen följa han på en resa genom den amerikanska prärien. osv...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...