Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Terminal server på w2k pro.


fisis

Rekommendera Poster

Tja, kan man installera terminal server tjänsten på windows 2000 proffesional om man har en svensk w2k pro version och har tillgång till en eng w2k server skiva? Hur gör man isf? Hur kan man annars göra för att kunna fjärrstyra en w2k pro utan att för den delen använda sig av typ vnc prog osv?

 

/K.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara köra VNC? Det går ju att köra krypterat om det var det du tänke på?

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com - nere pga datorbutiken.com! se //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=386372#386372

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prestanda antar jag är vad fisis är ute efter... nå, RAdmin/RemoteAdmin är hyfsat snabbt (mot VNC iaf ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är klart... :)

 

Konstigt att det inte kommit nån freeware-version av något som kan tävla med t.ex. XP's Remote Desktop i prestanda...

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com - nere pga datorbutiken.com! se //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=386372#386372

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja igen, jo det är prestandan jag är ute efter, VNC är inte bra, det stänger ner ibland och är väldigt segt. Jag har installerat RAdmin men W2k vägrar att starta tjänsten Remote Administrator Server services, den säger att det inte är nåt fel utan det går helt enkelt inte att starta den. Är det nån som har ett tips om detta?

 

/K.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlos Cadalso

Tror ej du kan köra Terminal Services på en Win2k proff. Terminal services ska köras på en Win2k Server

 

[inlägget ändrat 2003-01-18 15:03:37 av C@rlos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har återigen testat att få igång RAdmin men det går inte...får väl köra med VNC ett tag tills man får tag på mer minne så jag kan inst. XP på den burken oxå...hm.

 

/K.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...