Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Opera eller Internet Explorer?

Kent Lundberg

Recommended Posts

Kent Lundberg

Hej!

Har webläsaren "Opera" bättre säkerhet än Microsofts "Internet Explorer"? Att Opera är snabbare har jag redan upptäckt.

Hälsningar

Kent

Om du uppdaterar microsofts patchar så är det inga problem att använda "Internet Explorer". Tvärtom. Jag tycker den är den bästa webbläsaren.

Då det gäller Opera, så har jag för mig (obs! inte säker) att programmet innehåller s.k. spywares.

En annan variant till IE är Mozilla som är rätt så bra - och säker!

/ Kristoffer

[inlägget ändrat 2003-01-17 22:52:15 av Kristianstad]

Hej,

Många bank-, post- och försäkringstjänster kräver IE varför flera andra webbläsare blir diskvalificerade i detta sammanhang.

Jag använder både IE, Opera och NetScape/Mozilla. Samtliga har sina fördelar och nackdelar.

Vilken som är "bäst" för dig borde rimligvis inte vara endast avhängd prestanda, säkerhet utan också vilka behov du har.

Den kommersiella versionen av Opera borde rimligtvis inte innehålla spywares?!

Åtminstone har jag inte hittat det i min licens.

Mvh

Dennis

Besök Sveriges ledande oberoende webbplats om MS Excel: http://www.xldennis.com

Då det gäller Opera, så har jag för mig (obs! inte säker) att programmet innehåller s.k. spywares

Opera innehåller inget spyware som Adaware eller spybot hittar iaf. Däremot har den ett litet reklamfönster uppe i högra hörnet så länge man vill använda gratisversionen, när man betalar så slipper man den.

Det är just nackdelen med Opera, att den kostar... :(

Jag vet, lägger man ner arbete på ett jobb ska man ju ha betalt, det är ju självklart, men sålänge IE är såpass bra som den ändå är (om man håller sig uppdaterad ;), så tycker jag inte Opera har en suck. Dom bra funktioner som Opera har uppväger inte den irriterande reklamrutan IMHO.

/brorsan

http://www.brorsan.com - nere pga datorbutiken.com! se //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=386372#386372

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...