Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp!


nothing

Rekommendera Poster

stött på ett väldigt störande problem... vid ngt tillfälle installerade jag winamp 3.0. utan att tänka mig för valde jag att winamp skulle spela all audio-cd...

 

för att göra det ändrade winamp alla .wav filer (i d:) till .cda . problemet med detta är att .cda filerna bara är 44 byte stora länkar till den verkliga median och tack vare detta kan jag inte kopiera över musik från cd till datorn (eftersom den bara kopierar .cda filerna). jag kan inte heller köra cd-copy till brännaren eller ngt annat förutom att lyssna på skivan direkt från cd driven...

 

jag tog bort winamp och även file extention .cda (genom folder options osv). men datorn känner fortfarande inte igen ljudspåren som .wav filer utan .cda med den vesäntliga skillnaden att jag nu inte kan spela upp musiken i winamp heller...

 

detta är enormt enerverande... har prövat installera om drivrutiner till cd-drive osv... kan api:n ha ngt med saken att göra och i såna fall vad?

 

snälla hjälp mig... tack tack...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wav är cda om det ligger på din cd. (cd-audio). Om du ska kopiera ljud-track till burken använd någon audioextractor som nero eller nåt.

 

Är det så att du använder EasyCD creator eller Gear eller något annat hemskt program så börja med att avinstallera dem och skaffa ett riktigt program.

 

Associationer tar du bort som du beskrev och pekar som vanligt på den igen (öppna med-använd alltid).

 

Problemet verkar luddigt??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack så mkt herr drul...

 

jag insåg ju mitt misstag en timma efter att jag skrivit inlägget... ibland får man hjärnsläpp...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...