Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hål i mitt lager?!?

Ingen

Recommended Posts

jag har en sida där jag använder en egenhändigt ihopknåpad drop-down meny.

Den ligger i lager 2 och själva sidan i bottenlagret. men när menyn fälls ner över ett formulär på sidan så syns formuläret igenom som om det skulle lägga framför. varför det? hur gör man för att fixa så att det inte blir så här?

// Henrik

Magnus Ahlkvist

Har själv upplevt det, och är inte säker på att det går att åtgärda. Möjligen genom att mecka med z-index för formuläret, så att lagret som fälls ner är ovanpå formuläret. Men jag gav upp när jag råkade ut för detta, och valde något annat sätt att visa informationen (använde då Overlib, ett färdigskrivet bibliotek för bl.a. tool-tip-menyer- och meddelanden).

--

En röst talade till mig och sade:

”Le och var glad, ty det kunde vara värre”.

Så jag log, och jag var glad.

Och det blev värre.

Inte världens snyggaste lösning men jag såg nån som hade just det problemet och som löst det genom att låta koden som visade menyn börja med att dölja alla fält (så länge menyn visades).

Jag skulle kunna tänka mig att problemet är IE-specifikt (eller kanske t.om Windows-specifikt) och då kan man ju begränsa skadan genom att bara dölja fält på de plattformar där man är osäker på om det funkar.

Hoppas nån annan har nån bättre lösning, personligen bestämde jag mig för för ett par år sedan att det var för mycket plattform-strul i att bygga sådana där lösningar så jag har lixom undvikit problemet :-)

Jag har också använt Overlib, helt ok faktiskt!

~ Stefan ~

”Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon.”

Funkar det inte med att ge lagret en bakgrund?

Jag menar, om du har gjord lagret i div eller spantaggar som fälls ner borde det väl funka med en bakgrundsfärg? Eller är jag helt ute och cyklar?

//Charina

man ska ju inte fälla ner hela lagret utan bara visa en tabell på ett visst ställe i lagret. Man vill inte visa hela lagret på en gång...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...