Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är bäst?


Glaukon

Rekommendera Poster

Jag ska byta dator, men problemet är att allt som jag sparat på min gamla hårddisk skulle jag vilja behålla vad göra (mycket data dessutom)?

 

Har funderat att skaffa en externhårddisk, kan det vara en idè?

 

isf är det någon som har förslag på en bra och billig hårddisk?

 

Dessutom vad bör man tänka på när man köper en HD?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper du en hårddisk till din nya dator (seagate gillar jag skarpt - tyst och allmänt bra) har du ju plats att sätta in din gamla under samma skal. På så sätt behöver du endast skruva ut det och sätta in den i den nya. (under förutsättning att du inte ska sälja den gamla datorn)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr blir det så att jag kommer ha sålt innan jag hunnit få den nya. Därför måste jag ha någonslags förvaring så länge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAr du brännare kan du bränna ner filer. Hur mycket rör det sig om? 20GB, 50GB, 100GB? Jag skulle gå och köpa en ny hd (ja, jag vet att du får en med) och plugga in den som slave och flytta över filerna. Och vips så får du två hdd:n i din nya dator. Vet inte vad din ekonomi tillåter, men för mycket lagring kan man aldrig ha.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din gamla dator har usb-portar (helst 2.0 men det går med vanliga också) eller Firewire kan du köpa en extern hårddisk, t.ex. Highfly, och tanka över allt. Sedan kan du ha den disken som backupenhet till den nya datorn. Just Highfly är smart eftersom den har dubbla kontakter, både USB och Firewire.

 

Åke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...