Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är fel i installationen av win 98??


chenet

Rekommendera Poster

Nu har jag installerat win 98 på en gammal dator. När datorn ska starta om sista gången fylls skärmen med olika figurer och tecken osammanhängt över hela skärmen.. Något är ju uppenbart fel, men VAD? Trycker man sen enter står det Windows skyddsfel. Vad är fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strul med drivrutinerna för grafikkortet. Starta i felsäkert läge. Går det kan du kanske testa lite olika upplösningar och färgdjup. En uppdatering av drivrutinerna räcker förhoppningsvis. Testa annars med ett annat grafikkort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget grafikkort i.. Fick inte plats när jag satte i nätverkskort. Men nu har jag fått igång datorn, fast den söker efter win98-skivan så fort det är några inställningar som ska ändras.

 

Nu har jag ett annat problem. Jag tänkte har ett nätverk med denna win 98 datorn och sen en med winXP. Skapade en diskett med drivrutiner i Xpdatorn och lade in det i win98 datorn. allt gick som det skulle men inget händer!?! Kommer inte åt nätverket (ser inte ens datorn). Det stod att det skulle vara färdigt. Kabeln mellan datorerna vet jag fungerar. Vad är det för fel??? Jag blir galen!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det är klart.. Men nu funkar ju det.. Trodde att Win98 borde ha drivrutinerna till en sån vanlig krets.

Men har nu det andra problemet kvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...