Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skapa survey/undersökning


Martin Lundqvist

Rekommendera Poster

Martin Lundqvist

Jag behöver göra en undersökning på en webbplats jag har. Det räcker inte med en "poll" utan jag behöver en riktig "survey".

 

Dvs flera frågor, upp till 15 st, både med kryss- och textsvar. Eftersom mina ASP-kunskaper är begränsade till modifiering av befintliga script har jag inte möjlighet att skapa ett sådant själv.

 

Jag har letat på nätet, men de enda script jag hittat (som är otroligt bra) kostar en hel del pengar, vilket jag inte vill lägga ut för denna funktion.

 

Känner någon till om det finns ett sådant script någonstans?

Hör av er, svara antingen på detta inlägg eller mejla!

 

/Martin Lundqvist

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det här är något för dig enkätprogrammet Query höll de på och utvecklade en webbasserad version av förut, vet inte hur långt de har kommit. Adressen till deras sida är:

http://www.xipro.net

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Lundqvist

tyvärr, jag behöver ha en webbaserad undersökning, inte något som skall installeras på datorn.

 

/Martin Lundqvist

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Query, allt ligger på en novell server, enkäten startas genom en länk på vårt intranät, haken är att man måste vara inloggad mot novelsservern först... men annars är det inget som måst installeras på maskin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Lundqvist

Där är ett annat problem. Jag hyr ett konto på ett webbhotell och jag tror inte de vill/kan installera kundernas program på sin server.

 

Därför bör det vara utformat i ASP.

 

/Martin Lundqvist

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...