Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var är uttaget?


Nöörden

Rekommendera Poster

Hallå där ute.Har en bärbar dator på jobbet som jag laddat ner musik på.Vill tanka över dessa filer till min hemdator.Men faktum är att jag hittar inget sånt uttag till nån nätverkskabel i denna laptop.Ser detta uttag annorlunda ut på en bärbar dator eller??

/Nöörden

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade du för uppkoppling när du tankade hem filerna? Var detbredband (med nätverkskort) eller modem och vilken uppkoppling sitter du på nu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har ett pcmcia-nätkort med en 'dongle' på? Dvs en kort adaptersladd som går in i pcmciakortet och har nätanslutning i andra änden. Kanske är den kvar på kontoret?

 

C:\>Seb_

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte säkert att du har något nätverksutag på din laptop där hemma, ett Rj45 nätverksutag ser likadant ut överallt..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,jag tankade ner musiken på internet via min laptop som i sin tur är ansluten till våran huvudserver liksom alla andra medarbetares datorer.

Så det måste inte finnas ett uttag för en nätverkskabeldå? Men hur ska jag då bära mig åt för att"få hem" mina musikfiler??

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en sak....Vi har trådlös förbindelse på våra bärbara datorer.Sitter nån slags mottagare i laptopen,ett svart litet kort som det står"Buffalo Wireless PCI-Card" på.Sen sitter det en sändare i lokalen som i sin tur är ansluten till ett nätverksuttag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du antingen skaffa trådlöst nätverk hemma också, eller har du tur kanske någon kompis har ett nätverkskort du kan låna som passar i PCMCIA platsen, eller ev ansluta en portabel cd-brännare på USB anslutningen och ta filerna den vägen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det kunna funka om jag lånade hem den här sändaren och pluggade in den i min hemdator och sen förde över filerna trådlöst??Kan man föra över filer trådlöst??Börjar bli överkurs för mig nu måste jag erkänna...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du låna accesspunkten (sändaren), så javisst, då kan du få det att fungera.

 

Enklare är dock att låna ett vanligt pcmcia-nätverkskort från jobbet.

 

 

C:\>Seb_

 

[inlägget ändrat 2003-01-17 16:20:29 av Seb S]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...