Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Temperaturer...!


HannesHelander

Rekommendera Poster

HannesHelander

Hej!

Jag har generellt sett ganska höga temperaturer i min burk (om man jämför med vad folk brukar ange).Men eftersom jag inte har några stabilitetsproblem idag. så borde det väl inte spela så stor roll ...ELLER??? Bara komponenterna håller i 2-3 år så är det OK för mig

 

Bios rapporterar följande värden i vila

 

CPU: 57-58

MK: 42-43

 

Har dock hört att mitt MK rapporterar temperaturer ganska högt, men visst märks det på lådan att det är ganska varmt därinne. men jag vill inte ha några extra susande fläktar, datorn för oväsen nog som det är!

 

Tack på förhand för råd och kommentarer!

 

:)

 

Sys spec

 

WinXP Pro

MK: ASUS A7V133-C

CPU: Athlon XP 1800+ (Palomino)

GK: Creative Geforce 4 Ti4200

RAM: 512 PC-133 (Kingston ValueRam)

HD1: Seagate Cheetah IV 60GB

HD2: IBM 30GB

CDRW: HP 8010i

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Temperaturerna ser inte så fasligt höga ut. Iofs kanske de klättrar ganska radikalt om nån applikation hänger sig eller om du spelar, har du någon koll på det?

 

Sen kan det vara kul att kika på om diskarna håller vettig temp, sitter de högt eller lågt i lådan?

Se om du hittar dtemp, ett toppenprogram att kika diskarnas temperatur.

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HannesHelander

Hej!

 

CPU:n går väl upp till kanske 63-64 vid spel. MK:et till kanske 44-45.

 

Diskarna sitter (dessvärre?) högt upp i min miditowerlåda eftersom de måste sitta i 5,25tums platserna på grund av NoVibes vaggorna de sitter i. Men visst är de varma, särskilt Seagaten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ujja... Då blir de nog ganska varma ja.

Du har möljigtvis inte en 80 mm 12dB-Papst över? I så fall föreslår jag att du bänder bort 5,25"-plastbitarna framför NoVibesen och trycker in en 80mm-fläkt där (brukar passa med lite våld). Den ger diskarna behövlig svalka och sänker chassitempen något.

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...