Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Media Player 9?


brorsan

Rekommendera Poster

Såg att den var släppt i skarp nu, men är osäker på om jag ska installera. Var det inte nå strul med att köra mp3'or och DivX på den eller är det jag som yrar? :)

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com - nere till db.com får tummen ur...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doh! Vet jag väl att jag behöver separata codecs beroende på vilken media jag vill spela upp, men det var inte det jag menade, det var nåt med piratkopieringsskydd... äh, nevermind, är nog jag som är trött bara :)

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com - nere till db.com får tummen ur...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var nåt med piratkopieringsskydd... äh, nevermind, är nog jag som är trött bara :)

 

Nä, inte alls, åtminstone i betaversionen var det så att man fick välja under installationen om wmp9 skulle få tillstånd att ändra licensrättigheterna på alla mediafiler den hittade till dom giltiga. Automatiskt. Om wmp9 skulle hitta några filer som saknade giltiga licenser, skulle det poppa upp en ruta som erbjöd en att köpa en licens för den aktuella filen...

 

Man kunde dock, som sagt, välja att inte aktivera den funktionen under installationen.

 

Det är möjligt att den "finessen" saknas i den skarpa versionen ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle avvakta. Har inte testat den skarpa versionen ännu men jag har bara haft problem hittils. Dels så har den "tappat" alla gamla codecs dels så går det inte att välja om den ska visa i 50, 100 eller 200%. :/

 

Dessutom får jag en massa felmeddelanden på filer jag annars kunde spela upp alldeles utmärkt förut. Skitjobbigt!

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker den är skönare och snabbare!

Har inte haft någon dålig erfarenhet än men det kommer väl kanske :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tex inte spela NHL 2003, den klarar inte av att visa "introt" utan hänger sig med en mediaspelarkontroll i botten på skärmen

 

P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Installerat, fungerar bra, men kan inte få helskärmskontrollerna att fungera OK. När jag väljer helskärm så försvinner inte omgivande spellister. Nån som har någon lösning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...