Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Fri e-postklient

NumeriusNegidius

Recommended Posts

NumeriusNegidius

Jag är på jakt efter en fri (open source) e-postklient som ska få ersätta min Outlook Express. Jag undrar hur utbudet ser ut med fria alternativ förutom Mozilla. Jag gillar inte konceptet att e-postklient och webbläsare sitter ihop nämligen... :)

Det optimala vore förstås om programmet var litet, snabbt och snyggt också!

Nån som har några idéer? :)

/Nisse

---

”Trying is the first step towards failure” - Homer Simpson

NumeriusNegidius

Nog är de små och säkerligen snabba, men jag känner mig lite olustig inför tanken att använda ett textbaserat mailprogram. :)

/Nisse

---

NumeriusNegidius

Tyvärr är det inte opensource... men jag kanske får tillfälle att prova det ändå! :)

/Nisse

---

> Jag undrar hur utbudet ser ut med

> fria alternativ förutom Mozilla.

Inte så stort, så därför håller jag faktiskt på och skriver en själv. Det är i och för sig inte så mycket att visa upp än; programmet kan för närvarande bara agera texteditor (med flera dokument öppna samtidigt) och snacka med en pop-server.

> Det optimala vore förstås om

> programmet var litet, snabbt och

> snyggt också!

Litet och snabbt blir det. Jag skriver i C++ och programmet är för närvarande 30 kB stort totalt.

Vad det gäller snygghet så kommer det väl att se ut som ett typiskt windowsprogram, om jag inte får hjälp av nån annan, för jag är ingen expert på grafik och design.

NumeriusNegidius

Ballt!

Vilken licens kommer du släppa det under? Har du planerat lägga upp det på Sourceforge eller Savannah eller nåt?

Jag har länge velat att mailprogrammet ska kunna ligga i tray:en (vet inte vad det heter på svenska, vid klockan iaf). :)

Och så skulle det vara flott om det var typ MBOX-kompatibelt! :)

/Nisse

---

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...