Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Brännare hittas ej!

MichaelL

Recommended Posts

Jag har nyligen köpt en Philips PCRW4816K/20 brännare med hastighet 48/16/48. Problemet är att Nero program som medföljer inte hitta brännaren. Samma sak ifall jag försöker med andra versioner av Nero samt Roxio Easy Cd Creator. Är det någon som stött på liknande problem önskar gärna lite synpunkter o tips på lösningen.

-Michael-

Nero valde att dissa min brännare för att Nero var för gammalt. ;)

Ahead har en kompabilitetslista där det står exakt vilka versioner som stödjer vilka brännare (å vice versa).

Du borde väl ha rätt till senaste versionen om du nu fick med programmet med din brännare?

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

"Problemet är att Nero program som medföljer inte hitta brännaren. Samma sak ifall jag försöker med andra versioner av Nero samt Roxio Easy Cd Creator."

Samma sak hände mig med Easy CD Creator 5.01. Varken min nya brännare eller nya CD-ROM hittades. Men jag fortsatte installationen och hämtade sedan den senaste uppdateringen till version 5.3.2.34, från Roxio. Sedan hittas brännare och CD-ROM.

Bör väl vara likadant med Nero, som NoiseKiller skriver.

Den versionen man får med brännaren brukar ju t.om. vara "låst" för ljust den brännaren. Någon omskriven version av Nero. Så har det iaf varit för mig :)

/brorsan

http://www.brorsan.com - nere tills posten hittat min processor...

[inlägget ändrat 2003-01-17 02:19:03 av brorsan]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...