Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dålig CDROM-skiva (Sims)


Hakinger

Rekommendera Poster

Vet inte riktigt var jag ska posta det här, då den spänner över många forum, men det är nog den sista frågan som är intressantast

 

Bror min har köpt "The sims deluxe edition" När han försöker installera den så står första skivan bara och tuggar när den ska läsa in autostarten. Så han köpte en ny CD-ROM, men det vart samma sak där.

 

Jag tog hem den och provade, men då funkade den felfritt att installera. Provade lite snabbt och försöka bränna en kopia åt honom med Nero men den klagade på skadade sektorer (orkar inte hålla på med dom "riktiga" kopieringsprogrammen). Skyddet är Safedisk2.

 

Min fråga är om Safedisk2 använder sig av skadade sektorer som skydd? Eller kan det vara så enkelt att skivan är skadad? och att min DVD/CD-ROM är en bättre läsare helt enkelt, som klarar av att läsa lite sämre brända sektorer?

 

Hursomhelst så borde väl problemen göra så att han kan få spelet utbytt, vilket jag rekommenderat honom att göra. Han borde väl inte få några problem med handlarn? Om nu handlarn provar i butiken och det funkar?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Låter underligt, testat med en annan skiva?

 

Och du ska inte behöva göra nya kopior för att spelet ska fungera, handlaren ska tillgodose dig med ett fungerande examplar.

 

Mvh

Glenn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...