Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Textfält i nytt inlägg

Cariad

Recommended Posts

Jag tycker inte om storleken på inmatningsfältet vid nytt/besvara inlägg.

För det första så är de olika stora, vilket inte ger så gott intryck ;)

För det andra så är de så små! Om man, liksom jag, tycker om att skriva långa och förklarande inlägg ;) så är det svårt att få en överblick om man vill kontrollera det innan man skickar iväg det.

Så jag vill ha minst den bredd som är på nytt inlägg, och minst den höjd som är vid besvara.

Det är ju inte så svårt att lägga till detta i inställningar, för de som har en liten skärm, så att de kan välja en mindre storlek.

Ett annat önskemål är att det finns ett alternativ att förhandsgranska inlägget, då man ibland skriver lite fel på märkorden (inom []), vilka inte uppför sig så logiskt som man ibland skulle vilja ;)

Exempelvis får man inte ha en radbrytning efter slut-märkordet i kod, citat osv. då detta resulterar i dubbla radbrytningar i det färdiga inlägget.

Vidare kan man väl lägga till en trim()-funktion för allt innehåll i de namnda märkorden, så att det inte ligger tomma rader i början och slutet (inom blocket, dvs. den vertikala linjen)?

Ja, det var några enkla sätt att förbättra Eforum...

Instämmer till fullo. Svårt att få överblick. Det blir att scrolla upp och ner för att se att man fick med allt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...