Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur slipper man sånt här?


MaZoR

Rekommendera Poster

om ni kunde skaffa en sak som uppdaterar sig när någon skrivit i det forum där man skev sist.

 

Är det en liknande funktion som Eforum har ('Hänt sedan sist') som han efterfrågar? Lite luddigt faktiskt. Eller vill han ha det per mail. Du kanske kan maila användaren för att fråga VAD han menar (om inte du redan klurat ut det)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Claes Persson

Är det att sidans layout som är sned som är "störigt" eller gällde det något annat?

 

Att layouten är sned beror på att någon skrivit ett inlägg med en mängd punkter, och då sker ingen radbrytning.

 

Har dock ingen lösning på det problemet på rak arm, men och andra sidan vet jag egentligen inte vad frågan är. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.

 

Jag undrar såklart hur man åtgärdar problemet med punkterna.

Jag vet vad som är fel, och det är inte inlägget han tar upp jag behöver hjälp med =)

 

Det någonsätt man kan bryta inlägg förutom att man byter ut enter mot <br> ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Det går i asp (och troligtvis även php). GronK hade ett förslap i förljande tråd: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=371558#371606

 

Det verkade fungera bra. Ta och testa det.

 

Out of subject: Snabbheten på sidan var inte allför imponerande. Det tar fem minuter att öppna den fast jag sitter på bredband (4 Mbit).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två sekunder tar det att öppna den här... Bredbandsbolaget. Men det är på gränsen för vad jag pallar innan jag avbryter sidladdningen faktiskt :]

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det ett problem jag har haft uppe för inte så länge sedan här i eforum, tyvärr fick jag bara igång en diskution om olika ASP kommandon som jag tyvärr inte förstår så mycket av. Läs hela tråden på //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=382270 och snälla skriv om du har tips på hur man kan göra det bättre.

 

Att det skulle ta fem minuter har jag svårt att tro. Att det ibland kan ta runt 7-8 sekunder håller jag dock med om.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt...

 

JAg kan öppna startsidan på ett par sekunder, medan det tar flera minuter att öppna länken som trådskaparen nämnde i sitt första inlägg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...