Just nu i M3-nätverket
Jump to content

XP och mac-adresser.

johan18

Recommended Posts

Hej Min ISP, tillåter enbart 2 mac-adress värden per abonnemang. Tror att de kör på switchen? Av någon anledning så fungerade inte en av mina mac-adresser, den till min brandvägg, men den på den bärbar 486an fungerade.

På min stationära dator innanför brandväggen, så kan jag ändra mac-adressen. Jag ställde då om mac-adressen till den bärbaras fungerande mac-adress och det fungerade på den stationära, men den mac-adressen som var på routern fungerade inte.--> alltså inget fel på kort eller system.

Jag bad dem att nollställa switchen, och har de har gjort detta. Dock fungerar inte min gamla mac-adress ändå.

Jag var alltså tvungen att ändra mac-adresserna fast jag verkligen inte tycker det på något sätt är att rekomendera.

Jag har XP. Kan det vara så att när man ställer om mac-adressen eller startar upp, så skickar datorn "defalt" mac-adressen en kort tid och "låser" switchen på det, dvs den som är inskriven på nätverkskortet och inte den man angivit i egenskaper för nätverkskortet?

/Johan

Nä..det är inte så. NICet macadress fungerar inte heller. För jävligt att man skall behöva använda fejkade mac-adrssser för att kunna internet..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...