Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Excel-data till Word


vilse i pannkakan

Rekommendera Poster

vilse i pannkakan

Hur gör man enklast om man vill plocka data från celler i Excel och infoga i Word?

 

Jag har provat att koppla dokument men det blir så konstigt för då öppnas excel och stör, jag vill inte att användaren ska märka att excel körs i bakgrunden. Det måste gå att plocka ut värden precis som ur vilken databas som helst?

 

Provade även med fält men jag vet nog inte vad jag gjorde för rätt blev det inte...

 

Någon som kan tipsa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte kopiera data i Excel och sedan välja "Klistra in special" i Word, där finns det flera alternativ att välja på.

 

Man kan också i Word välja Infoga | Objekt och göra sitt val från fliken "Skapa från fil".

 

-------------

Vänligen

Carl

 

[inlägget ändrat 2003-01-14 18:07:22 av CarlWan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilse i pannkakan

ok, jag kan kanske använda mig av det, men en annan fråga:

 

Kan man göra en knapp i Excel som triggar en utskrift i Word? Alltså som automatiskt öppnar Word och nämnda data (från excel) är ifyllt och skrivs ut?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilse i pannkakan,

 

Kan man göra en knapp i Excel som triggar en utskrift i Word?

 

Ja, men det krävs litet arbete varför jag tycker att du ska försöka börja själv och återkomma med konkreta frågeställningar kring kod mm.

 

Mvh

Dennis

Besök Sveriges ledande oberoende webbplats om MS Excel: http://www.xldennis.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilse i pannkakan

Min tanke var att en knapp kunde ha en länk till "C:\min mapp\mittdokument.doc" och således öppna dokumentet och någon parameter i länken som sa att det ska skrivas ut, men det kanske inte går?

 

Men jag ska testa lite...

 

[inlägget ändrat 2003-01-14 19:34:00 av vilse i pannkakan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilse i pannkakan,

 

Om du testar itet själv så kan du inom de närmaste dagarna läsa ett tips om något liknande på min webbplats ;-)

 

 

Mvh

Dennis

Besök Sveriges ledande oberoende webbplats om MS Excel: http://www.xldennis.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilse i pannkakan

...låter spännande...får se om jag lyckas lösa det innan du släpper en instruktion om det =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...