Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bläckpatroner Epson 670

atte73

Recommended Posts

Är det någon som har en Epson Stylus Colour 670 och som behöver nya bläckpatroner. Jag har två s/v och 2 färg som jag inte kan använda längre på grund av havererad skrivare. Säljes billigt.

• 4 weeks later...

atte73

På vad sätt är skrivaren havererad? Jag har likadan och någon av mina kablar har pajjat.

A communication error has occurred.

Check all cable connections and make sure all devices are on.

Jag har massa bläck så det vill jag inte köpa det men om du har kvar kablarna...

------

Lena Marie

"Jag vill inte passa in - jag vill passa på!"

(Cecilia Frode:s Ängelen)

Jag har likadan och någon av mina kablar har pajjat.

A communication error has occurred.

Check all cable connections and make sure all devices are on.

Det är inte alldeles säkert att det hjälper med en ny kabel. Och om det gör det så är väl inte Epsons skrivarkablar specialdesignade?

Det borde gå med vilken skrivarsladd som helst, bara det är en centronics-kontakt i änden (obs, nån borde verifiera detta eftersom jag inte är 100% säker på min sak).

F.ö.. Gjorde du nåt speciellt i samband med att den slutade fungera?

Det kan finnas flera anledningar till att ovanstående felmeddelande dyker upp.

\\Anp

Anp:

Nej jag gjorde ingenting speciellt. Den har trasslat så här förut. Jag har provat ominstallation, nya drivisar och allmän "översyn". Nya bläckpatroner är ju isatta så det retar mig. Är heller inte säker på att det är skrivarkabeln då den inte heller lyder riktigt i pappersmatarknappen men nu börjar mina idéer sina. Kostar mer än det smakar att reparera iaf. Har inte hittat annan kabel som passar uttaget för den delen.

------

Lena Marie

Skrivaren högg en massa papper en gång och de fastnade rätt ordentligt. Efter det matar den inte fram papper alls.

//Kristian

Ett *trauma* alltså ;-) Det måste ju gå att laga.

------

Lena Marie

Är du säker att du fick bort allt papper?

Det brukar alltid fastna någon liten bit som sen gör att den inte funkar. Om du inte ser något papper måste du ta bort skalet och kolla, det brukar inte vara så svårt. Vad jag förstår har du ändå tänkt kassera skrivaren så det är väl lite på vinst och förlust.

Tipset var ämnat för atte73, jag tror att ditt problem beror på något helt annat och jag har tyvärr ingen aning om vad det kan vara.

stefaniwich: Jag vet, det var min kommentar oxå fast jag var lite otydlig där. Jag har pratat om atte73 sedan han kom tillbaks i tråden

[inlägget ändrat 2003-02-11 21:46:56 av Lena Marie]

Mina skrivarproblem har iaf löst sig, den lever sitt eget liv. Rätt som det var så eftersöktes drivare till "nyupphittad" (!?!) maskinvara. Efter installation av cd:n så funkar det. Hoppas det löser sig för dig atte73 :-)

------

Lena Marie

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...