Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alla dessa drivrutiner....?


3D-Art

Rekommendera Poster

Hejsan,

 

Jag har just investerat i ett Quadro4 750 XGL, främst för att använda till 3DStudio och CAD, men givetvis även en massa annat.

 

Vilken drivrutin ska jag egentligen installera?

På Nvidias sida finns det något som heter "current" och något som heter "Partner Certified drivers". Vad är skillnaden och vad tusan är DETONATOR som alla pratar så mycket om.

 

Jag fattar noll och intet. Är det någon vänlig person som kan reda ut begreppen åt mig. Vill ju inte gärna göra helt fel från början.

 

Tack på förhand / Art

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

"current" är den senaste drivrutinen (skarpa referenrutinen) från nVidia. "partner certified" handlar om den senaste drivrutinen (inte lika sen som "current") som är testade/uttagna tillsammans med själva grafikkortstillverkarna. Det kan skilja någon funktion mellan grafikkortstillverkarnas rutiner och nVidias referensrutiner.

 

Detonator-rutinerna är främst till för "spel-korten" (Geforce i olika varianter). Om de också fungerar för Quadro/Quadra vet jag inte (Är Quadro och Quadra samma sak? Nån som vet?)

 

Men jag har sett artiklar om hur man flyttar motstånd på vanliga GeForce-kort så att de blir dyra Quadra-kort..

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...