Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mus för spel


PCH

Rekommendera Poster

Hej!

Någon som har tips om en bra spelmus? Sladdlöst har visat sig värdelöst. Optiska möss verkar inte heller räcka till.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 funkar också bra för spel.

 

 

//Robert

___________________________________

Det är inte lätt när det är svårt:)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det några möss som är speciellt dåliga för spel ? (bortsett från trådlösa).

 

Den som är bäst för dig är antagligen inte bäst för alla andra.

 

Personligen hatar jag logitechs utformning (den vore mycket bra om man hade ett lillfinger mindre, men nu släpar det ju i bordet hela tiden).

 

Testa hos någon kompis eller i någon affär som har dom utlagda.

 

Tjoff

 

[inlägget ändrat 2003-01-14 16:55:39 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logitechs MX-serie, helt klart suverän och för stunden oslagbar för 'gamers' :)

 

(inklusive den trådlösa MX700, enligt diverse tester. Inte provat den själv dock så lite tveksam är jag. MX300 och MX500 har jag dock en av varje (300 på kontoret numer) och båda är helt suveräna i spel. För att inte tala om snygga :) 500:an är lite för lite dock, ungefär som tjoff skriver, så jag håller den på samma sätt som de små i stil med 300:an - dvs mellan tumme å ringfinger. Gamla mousemanmodellerna var klart bättre/större.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt 500:an är ju större än 300:an. De flesta klagar väl på att den är för stor. För min del lutar det åt MX500.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, 500:an är lite större - men inte tillräckligt, så den hamnar i den vita zonen mellan två olika sätt att hantera möss beroende på storlek... inte fullständigt optimalt tyvärr (bara tumme/ringfinger eller hela handen). Men den är lite snyggare än 300:an så det fick bli en så'n till hemmet iaf, även om formstorleken är 'i underkant'.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...