Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag skall låta råna mig själv


Loon

Rekommendera Poster

Jahapp, då blir man utan BBB p g a flytt. Nu kan jag välja på Telia eller Tele2 ADSL! Båda luktar oxröv...

 

Vilken luktar minst?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
Nu kan jag välja på Telia eller Tele2 ADSL! Båda luktar oxröv...

 

Har haft Telia ADSL i snart 2år.. Hel nöjd so far.. Inte lika snabbt som BBB, självklart, men för mig, väldigt stabilt.

Så mycket oxröv luktar det inte...

 

// Magnus

 

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du välja Telia, så skall du kunna välja Bostreams iStream för 298:- i månaden också.

 

Nästan alla operatörer som erbjuder ADSL med 0.5 Mbit använder skanovas nät, och därför skall du kunna välja fritt mellan de olika operatörerna.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanning med modifikation tyvärr...

 

Bl.a. Bostream är lite petiga med att det måste vara ganska många i området som vill ha för att de skall etablera sig där om de inte redan är det...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag inte vad du menar.

 

Vad då etablera sig, man använder ju skanovas utrustning. Alltså behöver man inte etablera sig, eller har jag missat något?

 

Iallafall så kan man se på bostreams hemsida om du kan få ADSL via dem.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man använder samma utrustming till KCn (Kopplings Centralen) men sedan måste Bostream, Spray, Tele2 eller vilka det nu kan vara, sätta upp sitt eget rack med modem.

Därför vill de givetvis att det är flera som skall ansluta sig så de slipper ha ett tomt modemrack.....

 

/Mr Bool

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....eller kanske snarare för att de inte ska lägga ut många riksdaler bara för några få användare som skulle medföra att rack-stuffet inte skulle betala tillbaka sig själv tillräckligt fort...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej...

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiscali eller Spray då? Någon som har ADSL från någon av dem, eller av någon annan intressant?

 

 

Förresten, när det gäller Telias och Tele2:s lukt så vet jag vad jag pratar om:

 

Telia tar överpris och går inte att prata med, den statliga sandlådan de suttit i har gjort att de inte brytt sig om charmkurser heller. Kring Telia finns en stark och stickande odör sprungen ur nötboskaps rektum.

 

Tele2 hade jag internetabbonemang hos för länge sedan, på 33.3-tiden. Efter en del strul och för mycket pengar bytte jag. En tid senare får jag plötsligt en telefonräkning från Tele2, de har tagit sig friheten att välja sig själva som teleoperatör åt mig. Jag kan alltså av erfarenhet säga att Tele2 luktar starkt av oxars ändalykt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...