Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP i nätverk ?


PoH

Rekommendera Poster

Jag har satt upp en W2K server hemma, mina arbetsstationer har XP home edition och XP prof.

Min fråga, kan jag och hur gör man för att logga på en XP home edition mot en domän ?

Hittar ingeting om detta i XP !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bara att ange att XP-burkarna ska vara med i en domän istället för en workgroup?

 

Edit: Högerklicka på "My computer" på skrivbordet och välj properties. Under fliken "Computer Name" har du en knapp med texten "Network ID", klicka på den så kan du gå med i en domän.

 

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com - nere till db.com får tummen ur...

 

[inlägget ändrat 2003-01-14 17:03:10 av brorsan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs mer :

Windows XP Home Edition is a great choice for small or home networks (typically two to five computers), but for the best experience on larger networks (typically more than five computers) for example, at a school or business, Windows XP Professional is the right choice.

 

Most larger networks are domain-based. Windows XP Professional is required to access a domain-based network. If you're not sure whether the network you will access is domain-based, talk to the person in charge of the network to make sure you choose the proper version of Windows XP.

http://www.microsoft.com/windowsxp/home/evaluation/overviews/joindomain.asp

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-14 17:11:04 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för Era svar, och f'låt för frågan.

Jag hittade nämligen svaret på denna fråga när jag "bemödade" mig att leta lite bättre :-(

Svaret var detsamma som ni gav mig...

 

:-(

 

/PoH

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Anneli Hultberg

Är det någon som testat lösningen med antingen TweakUI eller Xteq X-Setup? Kan man bara ange ett konto för autologon?

 

/Anneli

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...