Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hemliga klubben?


Jani Andersson

Rekommendera Poster

Jani Andersson

Jag förstår vad du menar, men samtidigt kanske du håller med om att det finns en påäng med slutna forum. Inte för att vi som håller i eforum vill vara hemliga av oss, utan för att det faktiskt finns en påäng i att ibland vilja ha en viss sluten skara i ett forum.

 

På sidan hänvisade man till en url där man kunde läsa mera. Det gjorde de allra flesta av de som ansökte om "inträde". Tror att den ligger kvar på:

http://www.idg.se/redaktionen/nyaidg.htm

 

/Jani

Idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Tommy Liljeros

Hej!

Nya IDG.se?! Restricted area! "Tyvärr, området Nya IDG.se är slutet. Vill du ha tillträde till det kan du ansöka om det genom att klicka på knappen nedan".

 

Jaha, så gör man förståss sen man knåpat ihop sin motivering för att bli godkänd. Sen händer ingenting.

 

Jag försöker bevaka allt som skrivs om det företag jag jobbar på. Mitt intresse av att stödja areor som bara är öppna för vissa är obefintligt. Särskilt om ingen öppet talar om vilka urvalskriterier som gäller för att få vara med i klubben. Information ska vara öppen och tillgänglig för alla. Och lätt sökbar.

 

Vid närmare eftertanke struntar jag nog i att försöka bevaka vad som skrivs i slutna forum. Om till exempel ett företag eller en person som inte har tillträde till ett sånt forum omnämns där får man väl förutsätta att IDG har den goda smaken att skicka ett mail till vederbörande.

/Tommy Liljeros

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Hej Tommy!

 

Enligt anmälningssidan är syftet med forumet följade:

 

"Nu bygger vi om, bygger ut och bygger till. Under det nya millenniets första månader kommer ett nytt IDG.se se dagens ljus. Snyggare, snabbare och smartare är målet, och nu har Du chansen att se till att vi når dit."

 

Och urvalskriterierna:

"Anmäl dig här om du är intresserad av att påverka vår sajts framtid. De hundra första svarande får tillgång till en förhandstitt på den nya sajten, och kan sedan diskutera dessa i en speciellt avskild diskussionsgrupp på eForum. "

 

Syftet med forumet är alltså inte att disskutera Skribo Font utan IDG.ses nya design.

 

Om du var tillräckligt snabb har du säkert kommit med på listan över de som kommer att komma in och kommer att få ett mail om det.

 

mvh

Jani Andersson

idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tommy Liljeros

Hej & tack för svaret Jani!

Fattar att syftet inte är att diskutera SF. Det är inte heller poängen i mitt inlägg.

 

När man läser vad som står vid ansökan framgår det att avsikten är att i framtiden skapa fler slutna grupper i andra ämnen. Det är väl inte helt uteslutet att en eller annan åf kommer att nämnas i dessa grupper och därför vill man ju gärna kunna följa vad som skrivs.

 

Jag reagerade då först på att inget hände efter att jag skickat ansökan. Kan lätt tolkas som att man inte hör till dom som får komma in... Och de urvalskriterier du citerar måste jag ha missat helt. Var står dom?

 

Gott Slut!

/Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...