Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VARNING även för giicorp.com


attans

Rekommendera Poster

Lugna ner er!

 

Anjuna Moon, lugna ner dig och lägg de personliga påhoppen åt sidan.

 

Ni som företräder Giicorp, börja debattera på ett seriöst sätt utan de propagandaliknande argumenten som hämtas från företagets webbplats och som får folk att se rött. Börja istället bemöta de argument som kommer emot er med sakliga fakta/argument. Se tex inlägget från [Esc] som ännu inte fått ett ordentligt svar.

 

Om det inte sker någon radikal förändring stänger jag tråden vid nästa besök i forumet.

 

Ni som propagerar för Giicorp, betänk att ni är farligt nära reklam för egen verksamhet och det är förbjudet på Eforum.

 

/Stefan - moderator för Rykten, myter & kedjebrev

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 480
  • Skapad
  • Senaste svar

Menar ni att jag ska visa mina resultat från min Backoffice för att svara på dessa frågor? Aldrig i livet, det är en företagshemlighet annars fanns det inte i en Backoffice. Ericsson visar inte vad varje försäljare har sålt utan vad hela företaget har sålt och förväntas sälja. Jag tänker inte lämna ut min organisation. Det borde du som moderator också begripa.

 

Visa gärna hur det går för din "Downline":

Hur många som säljer?

Hur mycket de säljer?

Hur mycket det betalar "upline"?

Hur mycket tid de lägger ner på att sälja?

Hur många "vänner" har de kvar, eller är de affärspartner nuförtiden?

 

För det första så är det inte "propaganda" från företaget som jag hänvisar till när det gäller min personliga framgång och min downline. När det gäller förtjänster och dyligt så finns informationen att söka på www.giicorp.com och då ska det inte vara knutet till någon Partner, allt står i kompensationsplanen. Men för att få tillräckligt med fakta så bör man som jag ha träffat företagsledningen en och annan gång. Endera vara insatt i företagsamhet och ekonomi så att man själv kan använda de siffror som man får på olika punkter till att visa ett resultat som kan förstås av ekonomiskt kunniga personer. Eller finna tilltro till människor som har den kunskapen. Har man den kunskapen så kan det inte vara svår att inse att en tillväxt på en dubblering av Partners från årskiftet verkligen ger ekonomiska resultat. Titta bara på vad som händer med Ericsson aktiern nu när man förväntas få en bra tillväxt. Märk väl förväntad! Det här är sund företagsekonomi och inget annat. Dessa människor som bedriver den här typen av argumentering är själva inte intresserade av att ta reda på verkligheten. Man har skaffat sig en inställning som man till vilket pris som helst måste försvara, inför sin omgivning. Men det handlar om företagsekonomi och det handlar om att göra kundbesök och att sälja in produkte föar att företaget ska få en tillväxt. Har man eget företag så vet man vad det handlar om. Det kravs ett kapital att komma igång med och det erfordras försäljning och nöjda kunder.

Var detta tillräckligt seriöst resonemang???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du är juridiskt kunnig och moderator dessutom ger ut en personlig syn på laglighet och olaglighet så vill jag få förklarat av dig vad det är som skiljer Mc Donalds från ACN och World Games Inc. Det ska vara juridiskt försvarbart. Förresten så gör jag bättre hamburgare än Mc Donalds. Men dom säljer mer för att man har ett system. När jag jobbade på ASEA som det hette på den tiden, ABB numera. Då hade vi accord och fick betalt för varje grej som vi producerade. Om det varit så att jag kunnat skaffa nya medarbetare som jobbade bättre än mig och jag hade fått provision på vad dom gjorde, men inte lika mycket om jag inte själv var lika duktig eller duktigare förståss. Då skulle företaget ha kunat producera ännu mer. För det fanns många som redan då satt av det mesta av tiden på sin arbetsplats. Men dom tjänade mindre och försvann när det blev omorganisationer.

Arbete och moral, har nått ett förfall. Jag är glad att jag inte längre är ung. Men den tid som jag ska leva tänker jag göra något med av egen kraft och vilja. Erfarenheten av livet jag har ärtill min fördel. Vill andra inte tro på det så får det stå för dem själva.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ericsson visar inte vad varje försäljare har sålt utan vad hela företaget har sålt och förväntas sälja

Det stämmer men för alla företag som har ett dotterbolag eller liknande så kan man förväntas hitten en komplett redovisning av det bolaget separat. Likaså finner du vanligen separata redovisningar för olka verksamhetsgrenar - jag behöver alltså inte gissa hur det går för den del av bolaget som pysslar med mobilplattformar genom att titta på redovisningen för hela koncernen.

 

Din verksamhet för Giicorp skulle man kunna se som en egen liten verksamhetsgren där man skulle kunna förvänta sig lite mer öppen redovisning - ska jag satsa på ditt bolag (bli säljare i din downline) vill jag ju veta hur bolaget mår och om det går bra...

 

Du jämför med Ericsson, låt oss fortsätta... De är noterade på bla Stockholmsbörsen vilket innebär en massa krav på redovisningar osv. Jag kan utan problem beställa en årsredovisning därifrån. Bolaget har extern revision som ska säkerställa att allt går rätt till när det gäller ekonomin. Hur är det med Giicorp och dess små verksamhetsgrenar? Kan jag beställa en redovisning utan problem? Hur är det med den externa revisionen?

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att alla i Sverige går med i Giicorp.com, verkar vara nåt för världsekonomin. Eller så kan ni passa på att gå med i mitt företag,

 

www.cheapsites.ru/guld_hamstern.asp

 

Det går ut på att köpa en guldhamster, och sen sälja fler guldhamstrar, men bara om man vill! Det räcker faktiskt att bara köpa en själv. Det gäller att sälja så många som möjligt,.

När tillslut hela världen kommer att vilja ha en guldhamster så kommer det fina: Jag skall bara tillverka 3,000,000, vilket gör att priserna kommer att pressas till skyarna, och du och dina gelikar kommer att leva i överflöd för resten av våra liv!

 

Utpriset är skandallöst lågt á 19,995 (ex moms).

 

Detta är inget pyramidspel. Nej, detta är ett komplett ekonomiskt system utvecklat i USA, kallat Selection of Universal Corporative Keys for Endless Richness (S.U.C.K.E.R)

 

mvh

 

PRESIDENT

 

Sir Henrik av Silfverstrhååle von Pommern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte bort att skapa dig en egen börs ("Guldhamstern Stock Exchange") där du kan notera dina aktier "online" och låta alla som vill vara med köpa, det är en lysande idé. Eftersom ingen som är med kommer att vilja sälja sina aktier så kommer efterfrågan att vara större än tillgången och man kan både göra nyemissioner och driva upp kursen, samtidigt!.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag säga att tvingas gå i svaromål i detalj mot en moderator i ett forum, det känns fel. En moderator ska kunna hålla en objektiv syn på vem som gör sig skyldig till brott mot reglerna eller inte. Det kan inte du!

Plötsligt så accepterades min verksamhet som en division i ett affärskomplex. OK, det är bra för det visar att du tror företagskonstruktionen.

De är ju så att beroende på vilket land som man förlägger sitt kontor så är det de landets regler som gäller. STORA Enso har lagt sig i Finland numera och det gör det svårt för svenska kommuner att få reda på vissa siffror när det gäller regleringsnivåerna i olika sjöar.

På ön Nouie finns en börsverksamhet. Där behöver man inte utåt redovisa vilka som deltar i de interna börser som företagen valt att lägga där. Det här kan vara på gott och ont. Men jag har valt att se det som helt OK. Alltid är det upp till oss personer att avgöra om en sak är bra eller dålig. Så länge det är lagligt där det bedrivs. Den delen är också en del i våra produkter nämligen en leagelservice funktion. Men nu är jag ute på hal is om marknadsföring av en produkt så jag stannar där.

Vill ni veta mer så tar vi det personligen. Jag är enbrat kvar här för att föra en seriös debatt. Att andra sedan dessutom marknadsför mig öppet det kan jag inte förstå att en moderator kan acceptera. Vad som finns i min profil trodde jag var upp till mig så länge det inte står klart och tydligt att det i min länk till min hemsida inte får finnas reklam och marknadsföring. Ska man hårdra det här så kan jag ju faktiskt få fram vilket företag många jobbar åt genom deras e-postadress och anklaga dem för marknadföring. Sätt gränserna klara och rediga. Stäng oss ute från hela eForumet om vi bryter mot dessa regler, punkt och slut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så vill jag få förklarat av dig vad det är som skiljer Mc Donalds från ACN och World Games Inc. Det ska vara juridiskt försvarbart.

"Juridiskt försvarbart"?

Vad menar du?

 

Det har inget med juridik att göra.

Skillnaden mellan Mc Donalds och ACN (och andra MLM:s) är framförallt att ingen luras in som franchise-tagare i McDonalds genom hemliga möten, välsaltade kalkyler om framgång som inte ens är teoretisk möjlig.

Pyramidspel och MLM:s har en väldigt viktig sak gemensamt, deras lönsamhet kommer först då man har arbetat upp en ordentlig bas under sig själv, när man drar igång det hela är det väldigt lätt att hitta stackare som går på vad som helst men efter ett tag så blir det svårare och svårare för dessa att rekrytera nya. De börjar då i allmänhet att bryta ner sin egen bekantskapskrets genom att aldrig någonsin prata om något annat än de varor de försöker kränga på folk, eftersom konceptet inte håller gäller det dessutom att hitta nya rekryteringsvägar/kundvägar. Det är därför inte ovanligt att de börjar kontaminera mailinglistor, föräldramöten och gud vet vad med sin "information".

 

Jag har aldrig sett någon franchise-tagare bete sig på det sättet? Inte heller har jag sett franchise-tagare försöka rekrytera nya franchise-tagare som ska bli dotter-rörelser till franchise-tagaren.

Vari menar du att likheterna med McDonalds låg?

 

Istället för att komma med konstiga liknelser med företag som inte på något sätt har något gemensamt med MLM:er så kanske du skulle koncentrera dig på att svara Esc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag säga att tvingas gå i svaromål i detalj mot en moderator i ett forum, det känns fel. En moderator ska kunna hålla en objektiv syn på vem som gör sig skyldig till brott mot reglerna eller inte. Det kan inte du!

Det inlägg som du svarade på skrev jag i egenskap av medlem på forumet, att jag är moderator spelar ingen roll så det hittills varken hindrat mig från att skriva inlägg eller andra från att svara på dem.

 

Regöerna är enkla så det är inte så svårt att avgöra om regelbrott pågår eller ej - med andra ord du kan nog vara lugn.

 

Skulle du ändå ha klagomål så hänvisar jag dig til Erik Junesjö, ansvarig för Eforum. du når honom via erik.junesjo@idg.se

 

 

Till debatten:

 

Plötsligt så accepterades min verksamhet som en division i ett affärskomplex. OK, det är bra för det visar att du tror företagskonstruktionen.

Nja, men om det hjälper dig att redovisa lite siffror så är det ok för mig...

 

På ön Nouie finns en börsverksamhet. Där behöver man inte utåt redovisa vilka som deltar i de interna börser som företagen valt att lägga där.

Men sluta då upp med att jämföra er med företag där det faktiskt finns insyn...

 

Ska man hårdra det här så kan jag ju faktiskt få fram vilket företag många jobbar åt genom deras e-postadress och anklaga dem för marknadföring.

Om någon använder sin jobbadress i sin profil här så är det upp till dem - på "vanliga" jobb har jag inget större intresse av att locka in folk på företagets webbplats och jag personligen har vanligen ingen vinning av det.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller förtjänster och dyligt så finns informationen att söka på www.giicorp.com och då ska det inte vara knutet till någon Partner, allt står i kompensationsplanen.

Det är ju bara säljsnack. MLM som företagsform inte helt accepterat. Åtminstone inte som det ofta framställs i säljmatrialet. Du skaffar några downline som skall betala dig, sedan kan du luta dig tillbaka. Om du skafafr 10 downline, som i sin tur skaffar 10 downline, osv så krävs det ju inte särskilt många "steg" innan man vida överskridit jordens befolkning. Det funkar precis som på samma sätt som "kedjebrev".

 

Jag tyckte att det skulle vara intressant att få veta hur det går för dig, eftersom du försöker ragga "kunder" här. Men den infon vill du tydligen inte visa annat än mellan 4 ögon.

 

Nej, jag kliver ur den här tråden nu. Den leder ingenstans.

 

 

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad enskilda distributörer gör tänker jag inte ta ansvar för. Punkt slut!

 

Det handlar visst om juridik. Vi har lagar och förordningar att följa. Både jag som medborgare och som företagare. Men också som medlem av EU och världssamfundet. Lilla Sverige har gått med på vi är en del i ett globalt system och det får vi alla rätta oss efter. Oavsett om jag är en medborgare, politiker eller jurist. Som jurist vid en statlig myndighet så har jag ett större ansvar mot medborgarna än som enskild medborgare. Men jag som medborgare har rätt att välja att lyssna till Leif Silbersky som är en kunnig och erfaren advokat istället för en svamlande jurist vid Lotteriinspektionen. Kan du lagarna bättre än Leif Silbersky så tala då om det olagliga i GiiCorps koncept.

 

Har du sökt en franchise hos Mc Donalds? Hur öppna är de avtalen och vad lovas det tror du? Jag vet att det inte alltid är de guld och gröna skogar som det getts sken av. Sen har man väl fått höra ett och annat hur personal i vissa fall har fått känna av liknande det du antyder är fel i min företagsamhet, som du inte vet något om.

 

I USA har MLM 20% av BMP. Undrar om det inte har blivit accepterat då Bill Clinton och Blair i England står och tackar MLM:arna för deras arbete och att man förstärker statskassan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta till mattematiken istället för att bara pladdra. Jag har 30 år kvar till 90 och innan dess lär vi inte ha fyllt GiiCorp med jordens befolkning och det är inte önskemålet heller. 1958 såg jag TV för första gngen om någon hade nämnt den siffra sålda TV-apparater som vi har gjort sen dess världen över så tror jag att jag skulle haft svårt att tro det. Det märkliga är att det är ingen dum idé att sälja TV idag heller. Men svartvita TV är ute!

Vadå försäljningsargument. Först och främst jag tar inte betalt av någon. Vill jag tjäna mer så gör jag mer jobb än min downline. Har jag pengar så kan jag satsa egna medel på ett eller annat sätt. Men vill jag nöja mig med att hjälpa andra att tjäna pengar, så kan jag hjälpa min downline. Jag jobbar med dem som har förtroende för mig men jag talar också om för dem hur viktigt det är att träffa våra direktörer som med jämna mellanrum besöker oss här i Sverige.

Ursäkta. Men jag får inte marknadsföra något på denna site och har inte behov av det heller. Jag jobbar med mina personliga kontakter. Hit ramlade jag in för att det var en totalt sned debatt. Inte att undra på att det får förekomma då moderatorn tillåter direkta osakligheter och spamrekommendationer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad enskilda distributörer gör tänker jag inte ta ansvar för. Punkt slut!

Det är också en klar skillnad om man jämför med seriösa kedjor.

 

Vi har lagar och förordningar att följa. Både jag som medborgare och som företagare. Men också som medlem av EU och världssamfundet.

Vad svamlar du om? Är det någon som har påstått att det inte finns lagar att följa? Menar du att ni är lika bra som riktiga företag som inte sysslar med att utnyttja folks godtrohet (även om det råkar vara helt lagligt) bara för att ni håller er på rätt sida lagen?

Det låter som samma irrelevanta svammel som tidigare liknelser med bagare.

 

Kan du lagarna bättre än Leif Silbersky så tala då om det olagliga i GiiCorps koncept.

Vart vill du komma? Vad har Leif Silbersky med saken att göra?

Som vanligt är allt du skriver helt nya konstiga infall som hänvisar till något som inte finns i tråden. Den enda som har skrivit ordet "olaglig" i den här tråden är du. Varför ska vi andra gå i svaromål på det?

 

Jag kan helt lagligt lura skjortan av nästan vem som helst genom att t.ex sälja extremt dyra "handvävda löpare i samlarserie" (som jag beställt från närmaste textiltryckeri) till folk som inte förstår bättre. Det blir inte olagligt men är lik förbaskat inte moraliskt försvarbart. Leif Silbersky eller inte, varför du drog in honom vet jag inte.

 

Har du sökt en franchise hos Mc Donalds? Hur öppna är de avtalen och vad lovas det tror du?

Nej, det har jag faktiskt inte gjort. Jag råkar dock veta hur processen är och ni är inte ens i närheten. De lovar inget guld och gröna skogar i hopp om att folk ska hoppa på mot bättre vetande, tvärt om så prövar de den blivande franchise-tagaren och om han har en aning om vad han ger sig in på ganska ordentligt innan han får möjligheten. Sluta hänvisa till sånt du inte kan något om.

 

I USA har MLM 20% av BMP

Jo, det är en klassisk lögn. Precis som att MLM (de senate 20 åren) har varit den snabbast växande affärsrörelsen i världen. Visst är det fantastiskt :-)

 

Undrar om det inte har blivit accepterat då Bill Clinton och Blair i England står och tackar MLM:arna

Du kommer aldrig att framstå som seriös när du sysslar med sådan namedropping. Jag kan ibland hylla Tupperware för deras utsökta korkskruv, innebär det också att all MLM är accepterat?

 

Tycker du inte att det är lite konstigt att varenda granskning av Amway, GII, ACN, Herbalife m.fl alltid slutar i att den granskade rörelsen vänder taggarna utåt när det visar sig att det inte fungerar? Om nu MLM är så accepterat så känns det rätt osannolikt att ni skulle drabbas av en så oförstående världsopinion.

 

Du får svara vad du vill, den här tråden ingår inte längre i de jag följer. Det är samma dåliga argument som alltid i MLM-trådar och jag har sett hela argumentationen förut. Det blir som en dålig repris på TV.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte att undra på att det får förekomma då moderatorn tillåter direkta osakligheter och spamrekommendationer

Det har moderatorn inte alls gjort. Tvärt om, moderatorn har raderat sådana uppmaningar.

Sluta med personangrepp så kanske någon lyssnar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta till mattematiken istället för att bara pladdra.

Tja, [Esc] gav ju ett enkelt exempel. 10 pers skall ragga 10 pers var. Sveriges befolkning är under 10 miljoner, så det räcker till 7 steg. Världen består väl av mindre än 10 miljarder människor, så det borde räcka till ytterligare 3 steg, dvs max 10 steg. Jag antar att 10 steg räcker för att du skall bli förmögen, men det förutsätter naturligtvis att det inte finns någon före dig i pyramiden, förlåt:linjen

 

Du kan ju leka lite med siffrorna själv, värlens befolkning räcker till ca 10 steg om varje person skall ragga 10 pers, 11 steg om 8pers, 16 steg om 4 pers OSV.

 

Eller om vi håller oss till Sverige. Säg att befolkningen är 10 miljoner, då borde det räcka till 7 steg med 10 pers, eller 11 steg med 4 pers.

Förutsätter naturligtvis att 100% av befolkningen går på, förlåt, inser möjligheterna. Samt att det är du som har startat pyramiden.

 

Om det bara är 20% av befolkningen som går med i sånt här så inser du snabbt hur högt upp i pramiden du måste vara innan torskarna tar slut.

 

/m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att jag med detta har svarat på de frågor som var ställda

 

Citerar mig själv:

 

Jag har kontakt med en av ägarna till giicorp. Och denne påstår att: om jag satsar 27000 kr i dag så kommer jag att få 3000 i månaden året ut i utdelning - och det är enligt dom lägre prognoserna, för aktien kommer ju att stiga ännu mer. Och då behöver inte jag skaffa en enda i min downline, jag behöver inte kränga ett enda program. Och då har jag kvar min investering på 27000.

 

Tala om för mig vem det var, delägare kan jag förstå. Men ägarna har begärt att få vara anonyma

 

Nåja, en delägare är väl ägare också ;) Men hursomhelst, du verkar inte reagera på att en representant för samma företag påstår såna här saker. Menar du att det stämmer att man får minst 3000 i utdelning varje månad om man köper dom här, i normala börser, onoterade aktierna? Hur kan det bli utdelning på dom varje månad?

Normala företag brukar väl ge utdelning en gång per år?

 

Var ligger den här ön Nouie? Har du stavat den fel? för jag hittar inget om den på nätet, NE eller kartan.

 

*edit* Läste inte ditt inlägg om att du inte tar ansvar för vad dina medtävlare gör. Men det är just såna argument man får höra så fort man tar sig in i vilken mlm-pyramid som helst. Det sägs aldrig rent ut i reklamen utan "hemligheterna till framgången" får man reda på först när man har "personlig kontakt" vilket också står i manualen för en mlmare: Tala aldrig om vad det handlar om egentligen förrän han har nappat på erbjudandet. Själv så säger du ju:

det förstår du om vi har talats vid[...]Men då måste jag få förklara med papper och penna

Hela mlmkulturen bygger på att man ska lura in folk djupare in i pyramiden med små lockande förtjänstmöjligheter. Att man lockar in honom i en atmosfär där det blir svårt att säga nej. Det som skiljer dagens mlm-pyramider från dess föregångare som blev olagliga är att man använder "produkter" istället för rena pengar. På så sätt undviker man åtal, men arbetsmetoderna för att locka in folk som underhåller pyramiden är precis domsamma.

 

 

[inlägget ändrat 2004-06-29 17:11:15 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade redan kontaktat Erik.

 

Tänker du kvarstå som moderator så är det här sista gången jag besvara dig. Du har ju rätt att avsäga dig den om du ska delta i debatten.

Jag har full insyn i företaget och kan även visa mina prospekt hur det i verkligheten är med börs och liknande saker. Men för allt i världen, varför ska ett MLM-företag tvingas visa allt öppet bara för att man marknadsför sig via Internet. IKEA har en sida General Motors likaså. Skriver dessa om allt som berör företagens ekonomi och personalpolitik? Försök att vara lite realistiska nu. Varför reser en av direktörerna från Panama till Sverige för att träffa oss Partners tror du. Jo, för att ge oss insyn och fakta om framtid och verksamhet.

Nej, men eftersom jag är fotograf i grunden så har jag redan varit inne på "ditt" företags sida. Har även tidigare ställt frågan till dem, vad som krävs för att få ansluta sig, men fick inget svar. Så fungerar företagsamhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker du kvarstå som moderator så är det här sista gången jag besvara dig.

 

Blev lite svårt och svara på hans inlägg? så därför hittar du på en egen regel för moderatorer eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenar MH.

 

Ditt eksempel med marknadsmetning er typisk for de som ikke helt forstår bransjen. Bruk gjerne ditt eksempel og se at hele verden er med etter 7 ledd, men la oss se på FAKTA istedenfor.

 

GIICORP har vokst fra 0 til 30.000 på ca 18 måneder. Det sies at det tilkommer ca 65.000.000 nye internettbrukere på verdensbasis hvert år som er over 18 år. Det vil si at ca 97.500.000 (97,5 millioner) nye brukere er tilkommet på samme tid som 30.000 Har gått med i GIICORP. En behøver ikke rekruttere NOEN i GIICORP for å ta del i hverken investeringsmuligheten eller produktsalg.

 

Metter vi markedet eller vokser markedet i fra oss.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En aktietradare som jobbat 10 år framför datorn. Ett år omsatt över 90 miljoner och gjort en vinst på närmare 400.000. Är han att lita på?

Du säger medtävlare, det finns ingen tävling i detta. Förutfattade meningar. Du tror det du vill tro. Om du är så övertygad då är det ju aldrig fel att följa med och lyssna. Se till att få hela paketet förklarat och redovisat för sig. Du har ju kunskap och kurage att stå emot ändå. I kväll är det för sent att vara med på mötet som våra två direktörer skulle vara med på i Helsingborg.

Ursäkta felstavningen: Niue.

Om jag får mer betalt på första nivån och kan samla hur många som helst runt mig är det pyramid då också?

Det är väldigt konstigt att det här är så farligt. Men att vissa stora kjedjor LeeWays (osäker på stavningen) t.ex. Elfirmor, TV och biltillverkare hindra en sund konkurens och en öppen marknad det bryr man sig inte om att sprida gojja över.

Du kanske inte har lust och kunskap att öppna en Volvo-försäljning precis där du vill. Men sanningen är ju den att du får inte heller. Det säger vi inget om. Men om jag tjänar ihop till en Mercedes via MLM då är jag osund av bara sjutton. Vinner kompisen däremot en Volvo på Bingolotto så jublar alla och tycker att det är så roligt. Föreningen är så trött på försäljningen så att man spyr på posten med lotterna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller fullständigt med Gifting. Massmedia är enbart rädda för att förlora sina intäkter via reklam, och mlm-konceptet bygger inte på dyrbar reklam.

 

AAM

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[[sitat]]Tänker du kvarstå som moderator så är det här sista gången jag besvara dig.[[sitat]]

 

 

[sitat] Blev lite svårt och svara på hans inlägg? så därför hittar du på en egen regel för moderatorer eller?[sitat]

 

Ja, lite galet blev det ju! Kan jag i alla fall tillstå. Men inte desto mindre anser jag att en moderator inte ska delta i debatten. En ordförande i en förening ska inte heller delta i argumenteringen utan ska vara helt opartisk för att kunna ge båda parter en rättvis fördelning av tid och plats i debatten. Här är det viktigare att hålla nivån i debatten och omgående någon gör ett allvarligt fel så räcker det inte med redigering utan det ska till kratigare åtgärder som drabbar över hela forumet. Men har man inte fyllt 40 så verkar det inte ha någon betydelse om man sabboterar för andra människor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker du kvarstå som moderator så är det här sista gången jag besvara dig. Du har ju rätt att avsäga dig den om du ska delta i debatten.

Hittills har det fungerat utmärkt att vara moderator och delta i forumet, både för mig och för de andra moderatorerna här på Eforum.

 

Hade jag följt den allmäna opinionen (tex via anmälda inlägg) i denna tråd så hade jag stängt den för länge sedan. Nu gjorde jag inte det utan valde att redigera bort personangrepp och lät tråden vara öppen för att debatten skulle kunna fortgå. Är detta ditt tack till mig för att jag inte stängt eller raderat tråden?

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[[sitat]]Tänker du kvarstå som moderator så är det här sista gången jag besvara dig.[[sitat]]

 

använd [citat ] för att börja citatet och [/citat ] för att avsluta citatet, observera att du inte ska använda mellanslag inom [ ]

 

Mjo, han har väl rätt att prata i tråden som alla andra, han är en vanlig medlem som vi alla här (dvs inte anställd av IDG), förutom det faktum att han frivilligt tagit på sig extra arbetet att se till att trådar inte spårar ur och bryter mot eforums regler.

 

Du säger medtävlare, det finns ingen tävling i detta. Förutfattade meningar. Du tror det du vill tro.

 

Ok, jag använde ordet slarvigt.

Om du är så övertygad då är det ju aldrig fel att följa med och lyssna. Se till att få hela paketet förklarat och redovisat för sig. Du har ju kunskap och kurage att stå emot ändå.

 

Det kan du ge dig på, jag hade inte suttit här och argumenterat med dig om jag inte gjort det ovanstående. Inte hos ditt företag kanske, men hittills har det företaget inte på något sätt skilt sig från vilket dussin mlm-företag som helst, och då blir det ju som meningslöst att gå dit och höra samma sak som man hört förut.

Om du vill framstå som ärlig så använd inga locktoner om flera hundra procents värdeökning på en aktie som inte ens är noterad. (tänker på din hemsida) Det är bara ett billigt knep för att locka in kunder för att du sen ska "med papper och penna" förklara hur det komplicerade upplägget fungerar.

Kanske är du såpass "duktig" så att du själv kan hantera pitchandet, men oftast så har man en sponsor som sköter snacket på ett sånt sätt att dom lyckas mer eller mindre dupera tillräckligt många för att få mera tegelstenar till pyramiden.

 

Ja jag tror det jag vill tro och det finns inget som du kan komma med som skulle kunna ändra min vetskap om pyramidstrukturen inom olika mlm-pyramider. Inte ens dom löjliga jämförelserna med eller konspirationsteorierna om ICA eller annan franchise.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...