Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VARNING även för giicorp.com


attans

Rekommendera Poster

Det där med Timeshare har jag alltid varit sugen på att "delta" i baraförå se om jag klarar av pressen.

Jag har alltid tyckt att det är märkligt att någon går på det och därför alltid varit nyfiken på att få delta i en sådan "seans" bara för att själv få känna hur stark den psykologiska effekten är.

Men det har alltid varit "för varmt" och beachen har dragit mer.

 

Jag jobbade i tio år runt åtti timmar i veckan (faktiskt sant) men sedan vaknade jag till och hoppade av ekorrhjulet och tog ledigt i en par år. Under denna tid (2005,2006) surfade jag dagligen mellan fem och sex timmar och blev helt såld på att försöka förstå alla det sätt som "Internet marknads förare" använder för att lura folk.

I början blev jag förbannad och försökte få media intresserade men nu har jag lugnat ner mig och tar det hela med ro.

Det syns mig att det alltid kommer att finnas "Giftingar" vars "intellektuella lättja" inbjuder dom att bli lurade.

(det kanske bor ett litet Knutby i oss alla :-) )

 

Du kanske har läst om ett gammalt norskt reklamtest där man annonserade en flaska "hostmedicin" som , enligt annonsen, saknade all verkan och helt enkelt inte fungerade eller var bra för någonting. Fem procent av dom som fick reklamen (direktreklam) beställde flaskan :-)

 

Det finns (fanns?) en sajt som är uppsatt av två livstidsdömda i USA där killarna har hittat på ett helt eget land, ett örike. På sajten kan man läsa

om "staten" och se bilder från ön och dess invånare och ledning.

Man har till och med egna frimärken och framförallt har man en egen "internetbank". Killarna lär ha fått in över en miljon dollar i insättningar.

 

I USA firas varje år en "gammal traditionell afrikansk festival" som till och med Clinton nämnde i sina tal, som är helt påhittad och bara några år gammal. o.s.v o.s.v.

Synd att jag har rensat bort alla mina gamla bokmärken och alla gamla mejl. Jag hade sextiofemtusen mail i inlådan som jag slängde.( Ja - jag hade öppnat och läst alla :-) )

 

Tillbaka till Giicorp:

 

Som du kanske har märkt så har jag varit "elak" mot Gifting här på forumet, det är av skälet att jag genom att reta upp honom har hoppats att han ska krypa fram ur sitt hål. Tyvärr har denna min listiga plan misslyckats, förmodligen har Gifting inte längre råd med en internetanslutning :-) så nu tänker jag sluta mobba Gifting och återgå till vad jag håller på med, vilket helt osökt leder mig till Arjuna Moons kommentar om blog.

 

Visst visst, bloggar håller på och bli "ute" nu är det "Trickling" (eller heter det "Twittling") som gäller. (man rapporterar flera gånger i timmen vad man gör och var man är)

Men jag är inte ute efter att börja skriva en "dagboksblogg" utan jag ska skriva en "kunskapsblogg" om att bygga båt. Jag håller på och bygger en liten plåtbåt åt mig själv nämligen (18mx4,5m = tre rum o kök) som jag ska resa ner på kontinenten med. Bloggen ska jag kommersialisera genom att sälja reklamplats och genom att agera återförsäljare för utvalda produkter...

 

Vad har allt det här med Giicorp att göra?

-precis. :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 480
  • Skapad
  • Senaste svar

Coolt att det börjar bli drag i den här tråden igen. Nu är det bara fram med öl och chips för att se när de övertygade kommer tillbaka. Det finns inget mer underhållande.

 

/jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

 

Kul att tråden fanns kvar.

 

Bara häromdagen - faktiskt igår, så pratade jag med en kille om Gii-korp,

för killen berättade om ett gäng finnar som i Thailand har lurat folk på hundratals miljoner genom att låtsas att sälja bostäder.

Killen jag pratade med hade träffat några av dom, som nu satt och gömde sig

på ett hotell i rädsla för att bli "straffade" av dom dom lurat.

Så vitt jag förstod så gällde det att lura folk med svarta pengar.

 

 

I alla fall - då nämnde jag att jag visste om ett annat gäng (danskar ? och den där "flygkaptenen från Uppsala :-) ) som också hade lyckats blåsa folk på miljontals kronor

och ...

ja va fan...

(huvudsaken tråden hålls levande....:-) )

 

[inlägget ändrat 2008-11-28 07:13:34 av papwe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Bazookasweden

Hej. Några år efter.

Gick in med mina surt sista pengar i GI-corp i uppsala då jag lyssna på en flygkapten som sa att den som inte tror på det här är dum i huvudet. Va ung då och hadde inte mycket till ekonomi. Undrar om nån vet vem eller vilka som låg bakom Gi-corp är. Fick höra för ett par år sedan att den här flygkaptenen låg bakom mycket av det här. Nån som vet vem han är och vart han bor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
snorkfrøken

Tjenar Esc.

 

Besvarar gjerna alla dina frågor. Tilbringer ikke dagen i dette forum, får kun automatisk varsling om noen besvarer mine innlegg. Har postet tidligere at alle er velkomne til å maile meg på gii@in.no om de har frågor anngående GIICORP.

 

Våre estimat er basert på : 2004 50.000 solgte CMS løsninger + omsetning i Legal Services, GII Entertainment, GII Estates, Web-hosting ++

2005: 100.000 solgte CMS løsninger + omsetning i ovennevnte avdelinger + GII Online Bank.

 

At noen finner det merkelig med en slik ekspansiv vekst er forståelig, da de fleste stort sett investerer i veletablerte gamle travere hvor den store veksten allerede har vært og hvor nå stabiliteten rår. Hvem her kjøpte Ericsson/Nokia/Microsoft eller lignende aksjer innan føretaget ble kjent over hele verden. Dem som gjorde det og holdt på sine aksjer er nok MEGET velstående i dag. Studer gjerne økonomi og vend tilbake når du har kommet til kapittel om vekstkurve, ekspansjonsfase, s-kurve,

 

Kombiner så dette med markedets tiltro til selskapet, selskapets evne til å levere til tiden, selskapets seriøse ledelse, selskapets dyktige medarbeidere/partnere, selskapets tidsaktuelle profil i tillegg til et unikt reinvesteringprogram for partnere. Kjenner du begrepet "business star" så står du midt oppe i en nå.

 

Men som sagt, Email meg gjerne deres frågor og jeg besvarer dem fortløpende.

 

mvh

Rune

gii@in.no

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snorkfrøken

hallo. er veldig mye kunskap om giicorp virker det som. å det er jo bra. jeg har søkt i hele dag. men kommer ingen vei. jeg lot meg værve en gang i tiden så jeg har giicorp aksjer. dette var for 7 år siden å så hadde jeg ikke nett den gang å så har tiden gått . hår tenkt på det fra tid til annen men papirene mine var borte. fant de i djenn her under en flytting å vis noen vet noe om selskapet å hvordan jeg får ut utbytte av aksjenne mine så er jeg veldig takknemlig . men er jo mærkelog at når jeg går in på linken i papirene mine så så er man like grønn . kommer ingen veg null info akkurat som det ikke eksisterer en dritt av det dere prater om å det er veldig synd for meg for viss dette eksisterer så er jeg en holden dame å det hadde jeg trenkt. hjelp noen vær så snill.. hilsen en desperat fattig stakkar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...