Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VARNING även för giicorp.com


attans

Rekommendera Poster

Jag var på ett raggningsmöte 2001, och då skulle det släppa inom ett halvår och de skulle sälja fler produkter än schampoo. Man skulle kunna handla allt, t.ex. elektronik från Sony. Man skulle bli rik, och kunna sluta sitt "ordinarie" jobb.

 

Det viktigaste var att man skulle köpa kasettband för ett antal hundralappar (och jag som knappt äger en bandspelare).

 

Ja... du vet det vanliga MLM-snacket. Network 21 är inget annat än vanligt MLM-lurenderjeri.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 480
  • Skapad
  • Senaste svar

Räcker det att få en snigelpostadress till företaget?

Global Investment International Corp. (GIICorp)

PTY 7159

P.O. Box 025724

Miami, Florida 33102

USA

Märkligt att så många ser pyramid i företagande där all kan tjäna pengar på sitt eget arbete - försäljning. Men att man inte ser pyramid i föreningsliv, kommunuppbyggnad, livsmedelskjedjor typ ICA, storföretag som ABB och Ericsson. Där det verkligen är toppen som tjänar mest. Vilket AMO är ett bevis på han kom inte in först men tjänar mer än de som gjorde det. Han jobbar best. Tack vare hans arbete stiger mina aktier.

 

Din framtid!

Vår framtid!

Ett rikare liv!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

I ICA är man iallafall garanterad en minimilön enligt samhällets lagar och förordningar, erbjuder GII detta om man väljer att inte rekrytera medlemmar?

 

Att topparna i företag tjänar mer (oftast för mycket mer förstås, men sådan har utvecklingen tyvärr blivit) beror på att de bär ett enormt mkt större ansvar för företagets överlevnad.

 

Att topparna i kommun och stat tjänar mer beror på samma sak, dock bör väl dessa löner sänkas en del.

 

Hursomhelst, jag bryr mig inte om företeelsen MLM så länge ni slutar upp med rekryteringen av folk omkring er som inte har det blekaste intresse av det. Bete er som ett företag om ni nu påstår att ni är det och sluta bete er som en sekt!

 

AnjunaMoon

____________________________________________________________

/* There is nothing more permanent than a temporary solution... */

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om tomatplockaren i Spanien delar din uppfattning, eller kassörskan i Boda som nyligen fick gå ner i tid fast hon ville öka sin deltid till heltid.

Som Partner i GiiCorp blir du delägare och aktierna ökar. Den som blev Partner den 1/1 2003 har ökat det kapitalet med 255%. Lite bättre än Stockholmsbörsen och Nordea sparräntan.

 

Din framtid!

Vår framtid!

Ett rikare liv!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Kvinnan i Boda (som trots nedskärningar faktiskt fortfarande omfattas av ett lagstadgat existensminimum) och tomatplockaren i Spanien (som omfattas av Spaniens ansvar och inte ICAs) skulle säkert ha det bättre i GII alltså. Då behöver de bara vänta ett par år på en eventuell utdelning. Vem tar hand om dem tills dess?

 

I Sverige omfattas du inte av skyddsnätet om du inte står till arbetsmarkandens förfogande eller är arbetsoförmögen. Ägnar du all din tid åt att arbeta för GII så står du nog rätt skyddslös.

 

AnjunaMoon

____________________________________________________________

/* There is nothing more permanent than a temporary solution... */

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om tomatplockaren i Spanien delar din uppfattning, eller kassörskan i Boda som nyligen fick gå ner i tid fast hon ville öka sin deltid till heltid.

Som Partner i GiiCorp blir du delägare och aktierna ökar. Den som blev Partner den 1/1 2003 har ökat det kapitalet med 255%

 

Skitsnack, en massa blaha, blaha. Det går ju enkelt att räkna ut när pyramidformen som giicorp bygger på börjar svälla ut, och inte fungera längre. Det här är bara ord, utan någon som helst verklighetsförankring.

 

Visa gärna hur det går för din "Downline":

Hur många som säljer?

Hur mycket de säljer?

Hur mycket det betalar "upline"?

Hur mycket tid de lägger ner på att sälja?

Hur många "vänner" har de kvar, eller är de affärspartner nuförtiden?

 

Fast inte ens om du presterar trovärdiga svar på dessa frågor, så lämpar sig eforum som raggningskanal för nya "offer"

 

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fantastiskt att se dessa besservissers prata om något som man inte vet ett dugg om. Två miljarder människor och ca 360 miljoner tillkommande 18-åringar. GiiCorp består av ca 24.000 Partners idag. Amway som är ett gamalt erkänt MLM-företag som finns på Wallstreetbörsen har flera miljoner distributörer.

Det här är ungefär som när jag var in för att få lite fika härom dagen. Såg att man hade väldigt billigt matbröd. Fyra limpor för 20 Kr. Jag valde tre mörka och en ljus. För jag trodde att den ljusa var "bara" en vanlig franska. Men när jag här hemma skar upp den så visade det sig att den innehöll solrosfrön, oliver och morot. Hade jag frågat kassörskan så kanske jag fått ett bra svar, men om jag frågat bagarn så hade jag definitvt kunnat få reda på alla ingredienserna. Om jag, som nu, inte sett receptet så vet jag inte allt men tillräckligt för att köpa fler nästa gång.

En annan liknelse. Om jag frågar en bekant som jag ringt till om han har något djur där hemma och han svarar att han har en hund. Så kan jag på ert vis svara: nej det är en pappegojja. Givet vis svara han som har hunden bredvid sig, det är en hund. Men då svara jag Sist jag ringde dig så hörde jag en pappegojja som härmade en hund så det måste vara en pappegojja.

 

 

Din framtid!

Vår framtid!

Ett rikare liv!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Det är fantastiskt att se dessa besservissers prata om något som man inte vet ett dugg om.

 

Jag säger det igen eftersom du uppenbarligen inte läst vad jag sagt tidigare i denna tråd: Den information/åsikt jag har om er verksamhet har jag fått från ert material. Om detta är att inte veta något då är det uppenbarligen ert material som inte stämmer.

 

Att ni är så många som 24.000 säger väl inget om verksamheten i sig, det säger bara att världen är full av människor med drömmar om det stora klippet, sitta på sofflocket och håva in stålar och sedan leva livet.

 

AnjunaMoon

____________________________________________________________

/* There is nothing more permanent than a temporary solution... */

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågade ju dig ett antal frågor, och dessa vill jag gärna ha svar på. Jag ville inte ha en massa liknelser i form av små sagor.

 

 

Två miljarder människor och ca 360 miljoner tillkommande 18-åringar.

Om jag inte missminner mig så är väl jordens befolkning närmare 5 miljareder? Vad är detta för svammel?

 

Håll dig till sakfrågan istället!

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det för liknelser? Är du full?

 

Be din bagare hämta brödkaveln istället.

 

 

--

Jocke

 

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte förstod det så var det ju ungefär som jag beskrev min erfarenhet av vad limpan innehöll. Jag måste fråga bagarn om jag ska få hela receptet!

Drömmen den har de som går och köper en Trisslott också men dom kan inte jobba ihop den. Även om Svenska Spel vill ge bort en Tialott om du rekommenderar deras Onlinespel.

Drömmen om bättre lön har du antagligen också. Men litar på att facket förhandlar åt dig. Förhandlaren ser till att få tio gånger så mycket som dig i löneökning och kassörskan i Boda hon blir en förlorare. Då hyran går upp och matpriset ökar. Direktören i bostadsföretaget ska nämligen ha 20% i löneökning och inköparen på ICA 17%.

 

Nej, jag har inte läst hela tråden. Ska villigt erkännas. Jag kommer aldrig att kunna övertyga dig. Men det är jag som sitter inne med fakta.

 

24.000 är inte mycket utan ett fåtal inte ens det kan du räkna ut utifrån min beskrivning.

 

 

Din framtid!

Vår framtid!

Ett rikare liv!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
inte ens det kan du räkna ut utifrån min beskrivning.

 

Gillar verkligen inte din ton nu...

 

Visst vill jag ha högre lön, jag förhandlar min egen lön och är nöjd. Jag har så jag kan leva och det blir över. Vill jag ha mer får jag visa att jag är förtjänt av den (jag pratar enbart om mig nu) och inte genom att falla för falska löften om guld och gröna skogar. Det enda vi kanske har gemensamt är åsikten att man själv skapar sin framtid och välgång. Men där tar det nog slut.

 

Nej, du kommer inte att övertyga mig. Vad jag inte förstår är att ni alla hittat hit. Sitter ni och scannar Google efter sidor där ni hittar kritik mot gii och sen slänger ut dessa länkar i ett nyhetsbrev eller?

 

Om ni nu är så rena, varför ens bry er om att lägga sån tid på att förklara er. Tänk om Microsoft lagt lika mkt energi på att stävja kritiken mot dem. Då hade de förmodligen gått under.

 

Acceptera att vi inte stödjer MLM-verksamhet och detta är inte besserwsser-åsikter utan åsikter baserade på erfarenhet och kunskap, vad du än vill få det till.

 

TILLÄGG: Nä nu har jag inte tid att tjafsa längre. Måste på kundmöte, ni vet ett sånt där som faktiskt inbringar reda pengar och inte siffror på en webbsida

AnjunaMoon

____________________________________________________________

/* There is nothing more permanent than a temporary solution... */

 

[inlägget ändrat 2004-06-28 16:09:09 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wohoo, liknelser är alltid roliga. Det ger en en flashback till min barndom då jag var med i pingströrelsen :)

 

Om du inte förstod det så var det ju ungefär som jag beskrev min erfarenhet av vad limpan innehöll.

 

Du har rätt.

Det stora problemet med mlm-pyramider är att det är alltför många mlm-kassörskor som skriver i trådarna. En kassörska vet bara att ta betalt. Alltså har Anjuna Moon gått till bagaren och kollat vad det är för jox kassörskan försöker kränga.

 

En annan liknelse. Om jag frågar en bekant som jag ringt till om han har något djur där hemma och han svarar att han har en hund. Så kan jag på ert vis svara: nej det är en pappegojja.

 

Det är ju ingen som ringt någon för att fråga om hundar, utan det är en kassörska som ringt hit och påstått att papegojan han försöker sälja är en hund ju. Fast man tydligt ser bagaren där i bakgrunden (vi använder naturligtvis 3g på eforum) hålla i en papegoja.

 

Jag kommer aldrig att kunna övertyga dig

Äntligen trillar poletten ner.

 

 

Jag har kontakt med en av ägarna till giicorp. Och denne påstår att: om jag satsar 27000 kr i dag så kommer jag att få 3000 i månaden året ut i utdelning - och det är enligt dom lägre prognoserna, för aktien kommer ju att stiga ännu mer. Och då behöver inte jag skaffa en enda i min downline, jag behöver inte kränga ett enda program. Och då har jag kvar min investering på 27000. Var är den aktien noterad?

Varför ligger gifting inte på playan istället för att kasta pärlor åt svin?

 

jiiz, jag som trodde jag skulle bli rik på mina ericsson som jag köpte för 70kr - lurad som vanligt.

 

*edit* Ett tillägg för den svagsinte: Det finns ingen seriös aktie som ger +10% i utdelning - i månaden. Inte ens under it-bublan var det så.

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-06-28 16:49:03 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Shit, tro fan att jag får ett jävla mail från idioten:

 

"!Hej

Jag är inte ute efter att ragga kunder på forumet. Men jag vill ha en seriös debatt och det för man inte om man gör skit av det som är 20 % av USA:s BNP

Min rekommendation till min downline är att låta familj och vänner komma när ekonomin gör att du kan försörja dem med det jobb som dom kräver av dig. Man ska inte dra in folk utan vända sig till folk som verkligen vill något med livet.

I övrigt så ser jag följande http://fotord4.mygiicms.com

 

Med vänlig hälsning

Leif Rehnvall

"

 

 

Jag kräver av moderator nu att samtliga från gii stängs av eftersom de ubte längre är ute efter diskussion utan uppenbarligen har gett sig in i en sjuk övertygelsekampanaj, och om inte ni spärrar dem så kommer jag vidarebefodra varje mail jag nu får från gii till er på idg.

 

EDIT: Ovårdat språk/påhopp borttaget

/Stefan - moderator för Rykten, myter & kedjebrev

 

[inlägget ändrat 2004-06-29 11:56:53 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

leif.rehnvall@telia.com

 

Såvitt jag vet så är de tillåtet att lämna en adress. *********************************************************** låt inte gii bete sig som de gör! Spamma tillbaka, sänk gii's servrar!

 

EDIT: Ovårdat språk/påhopp borttaget

/Stefan - moderator för Rykten, myter & kedjebrev

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-06-29 15:26:54 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nå blir dette som å ta ballen og ikke mannen. Om en har spammet deg så rapporter vedkommende. Send gjerne hans info til meg. Slik tillates ikke innad i GII heller. Men døm ikke selskpaet ut fra en enkelt persons handling.

 

Min email er gii@in.no du kan også skrive direkte til giicorp på support@giicorp.com om du føler deg spammet.

 

mvh

Rune

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Herrejösses, ni är på varenda inlägg här som stalin var på gatusopare. Är ni sjuka eller? Min ursäkt för ett sent inlägg är att jag haft kul på stan ikväll. Ni verkar fan bevaka eforum värre än cia bevakade regissörer på 50-talet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Amo, du som är mannen som dina små lärlingar talar så stort om, vem fan är du?

Du är inte bara överflödig, du är också farlig som företeeende. Du får svaga människor att tro på saker som i slutändan bara ger DIG pengar.

 

Du, gii,era fjantiga medaljer ni delar ut till varandra för den som lurat flest personer under veckan, ni är under ALL kritik av moral.

 

Sluta skicka dina veckobrev till dina undersåtar om att komma in på eforum. Acceptera nu att ni fått ert sagt och det är NOG! Får jag ett säljmail till från er så kommer jag göra DITT liv jobbigt, för jag vet att det är du som hetsat dina medlemmar in hit. Halvvänlig men jävligt seriös varning, inget mer spam!!!!

 

TILLÄGG:

[inlägget ändrat 2004-06-29 02:59:46 av Anjuna Moon]

 

EDIT: Ovårdat språk/påhopp borttaget

/Stefan - moderator för Rykten, myter & kedjebrev

 

[inlägget ändrat 2004-06-29 11:59:07 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hei Anjuna.

 

Driver du personangrep nå.

 

Jeg har ikke riktig mange Svenske i mitt team, tror faktisk de fleste som har postet her IKKE ligger i samme linje som meg. Og jeg har IKKE sendt ut noe som helst anngående dette forum.

 

Skal du gjøre mitt liv jobbit ??? hmmmm direkte trussler og totalt usakelig. Hvilket føretag jobber du i siden du har gjort det til en livsoppgave å snakke nedlatende om GII.

 

quote: "för jag vet att det är du som hetsat dina medlemmar in hit. Halvvänlig men jävligt seriös varning, inget mer spam!!!!"

 

Direkte løgn kaller jeg dette.

 

mvh en som i det minste har opptredd seriøst i dette forum. Og om her finnes en moderator så bør han/hun gjøre jobben sin nå. Men for all del kjør på Anjuna det kjennes ikke et sted.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar du inte svara, eller?

 

Kan du vara så snäll att svar på de frågor jag ställde? Eller faller luftslottet då? Ser du själv att kalkylen inte går ihop? Enkel matematik...

 

Nu har jag bett dig om svar 3 gånger på mina frågor och jag får bara en massa dravel till svar. Vill du inte svara så kommer ingen att ta dina inlägg på allvar.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenar Esc.

 

Besvarar gjerna alla dina frågor. Tilbringer ikke dagen i dette forum, får kun automatisk varsling om noen besvarer mine innlegg. Har postet tidligere at alle er velkomne til å maile meg på gii@in.no om de har frågor anngående GIICORP.

 

Våre estimat er basert på : 2004 50.000 solgte CMS løsninger + omsetning i Legal Services, GII Entertainment, GII Estates, Web-hosting ++

2005: 100.000 solgte CMS løsninger + omsetning i ovennevnte avdelinger + GII Online Bank.

 

At noen finner det merkelig med en slik ekspansiv vekst er forståelig, da de fleste stort sett investerer i veletablerte gamle travere hvor den store veksten allerede har vært og hvor nå stabiliteten rår. Hvem her kjøpte Ericsson/Nokia/Microsoft eller lignende aksjer innan føretaget ble kjent over hele verden. Dem som gjorde det og holdt på sine aksjer er nok MEGET velstående i dag. Studer gjerne økonomi og vend tilbake når du har kommet til kapittel om vekstkurve, ekspansjonsfase, s-kurve,

 

Kombiner så dette med markedets tiltro til selskapet, selskapets evne til å levere til tiden, selskapets seriøse ledelse, selskapets dyktige medarbeidere/partnere, selskapets tidsaktuelle profil i tillegg til et unikt reinvesteringprogram for partnere. Kjenner du begrepet "business star" så står du midt oppe i en nå.

 

Men som sagt, Email meg gjerne deres frågor og jeg besvarer dem fortløpende.

 

mvh

Rune

gii@in.no

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag dröjt. Jag har ett jobb att sköta. Men på det sätt som man blir behandlad här så kanske det inte accepteras att jag har kunder att ta hand om och att jag har en downline som jag hjälper till framgång. Men det mest fantastiska är att dom själva är beredda att jobba häcken av sig för att lyckas sälja sina produkter världen över. Jag personligen kan också glädja mig åt att AMO som inte alls finns i samma organisation som mig, men jobbar i samma företag. Att han har en mycket god och arbetsam downline. När ett företag växer och expanderar ekonomiskt så kommer det alla delägare till fördel, ja även ägarna. Fråga era chefer om det inte är så. Ni kanske kan få köpa en liten aktiestock i det företag som ni jobbar åt. Har man en omsättning första året på närmare 7 miljoner USD och utbetalning till Partners på nästan 2.5 miljoner USD, då tror jag era chefer avundas våra chefer och ägare. Någan antydde att en ägare hade berättat. Tala om för mig vem det var, delägare kan jag förstå. Men ägarna har begärt att få vara anonyma. Mycket vanligt i affärsbranchen. Men en av Schweitz mest erkända banker kan visa oss papper på att det finns ett säkrat kapital på över 50.000.000 USD som säkerhet. Att ägarna inte kan lösa den skuldförbindelsen förrän tidigast när man inträder på Nasdaq eller år 2008 om kapitalet finns att tillgå. Tror att jag med detta har svarat på de frågor som var ställda.

Nu tycker jag att moderatorn ska städa lite bland debattörerna här. Om det är jag som ska bort så tar jag det med jämnmod. Debattklimatet är alldeles för lågt för att fortsätta dialogen här. Såmigkvittar det. Förklara också vad SPAM är för något. De som besökt den sida som angavs ser att det finns endast ett sätt att få reda på vad jag sysslar med, nämligen att själv ring eller skriva till mig. Ingenstans på denna sida handlar det om företaget GiCorp. Alltså ingen marknadsföring. I min signatur finns däremot en loga och adressen till mitt eget företag. Vilket är en naturlig del av mig. För det var inte det som mailet handlade om. Min förhoppning är att detta har gett seriösa människor en syn som gör att dom själva kan ta ställning till saker och ting. MLM har kommit för att stanna och det kommer att utveckla det här landet vare sig dessa personer vill eller inte. Jag gratulerar alla som tagit beslutet att jobba vidare med detta oavsett vilket företag som ni jobbar i.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*edit* Ett tillägg för den svagsinte: Det finns ingen seriös aktie som ger +10% i utdelning - i månaden. Inte ens under it-bublan var det så.

 

Active Biotech AB gick faktiskt upp över 200% under september 2003 vilket utslaget på ett år blir 16%. Men i verkligenheten så har den stigit med ca 150% från början av juli förra året, vilket ger ett snitt på 12,5%. Så det händer faktiskt. Därmed inte sagt att giicorp är ett vettigt företag.

 

Edit:

Ursäkta, missade att det var utdelning det handlade om ;-)

 

[inlägget ändrat 2004-06-29 11:26:21 av Cechise]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill att ni redovisar svaren på mina frågor dierkt här i forumen

 

Jag kan tänka mig ett svar även från dig. Men Gifting har ju redan bevisat att han inte är trovärdig genom att totalt bortse från att svara på mina frågor trots att jag bett honom svara fyra gånger.

 

Edit:

Har du bestämt dig för det större alternativet Signa in. Sen ringer du mig!!! Vi ska jobba för att du ska åka med företaget till Karibien. Mars 2005! Företaget bjuder!

Vill du se vad det handlar om titta på Gifting men jag vill inte att du signar in där, det förstår du om vi har talats vid. Du kan bygga en förmögenhet på detta. Men då måste jag få förklara med papper och penna.

Citat: http://lottery.giientertainment.com/ps/pwp/mypage.php?name=fotord

 

Gifting! Vad är det som hindrar dig från att beskriva detta på ett forum? Kan du beskriva det med papper och penna så kan du lika gärna beskriva det här!

 

Nu får du en sista chans (innan moderatorn låser tråden...)

 

 

 

--

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2004-06-29 12:15:58 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...