Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken bildskärm ?


Don Tomas

Rekommendera Poster

...ska jag köpa ?

Vill ha en 19" med 1600*1200 >65 Hz ~2500:-

Någon med tips/erfarenhet ?

 

Sedan är det bara ett tangentbord kvar:

Svart, bra, tysta tangenter och inte trådlöst ;)

 

/TN -Vet inte om man orkar få fram detta inlägg idag... helt plötsligt fungerar det...

 

[inlägget ändrat 2003-01-12 18:28:29 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av dom bättre under 3000:- är Hyundai Q910 som klarar 1600x1200 i 85Hz, finns på datorbutiken.

Har en själv och är nöjd!

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marcus Svensson

Är verkligen Hyundai Q910 en bra bildskärm, har läst i test på bla. sweclockers.se att om man kör 1600x1200 i 82Hz så har den en tendens att smeta ut färger, måla fina cirklar å linjer på helfärgade ytor mm.

 

 

Jag hittade en annan bildskärm som verkar lovande. Viewsonic P90f, den finns på dustin.se. Någon som har någon erfarenhet utav den? Jag har inte heller hittat någon redig recension av den bildskärmen

 

</\>

<||> Marcus Svensson

<||> http://www.world-of-war.com

<||> matrx@home.se

<\/>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en viewsonic G90f och den funkar väldigt bra, klarar 1600x1200 @ 77Hz men jag kör med 1280x1024 @ 89Hz.

 

Skärmen är väldigt ful måste jag erkänna...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marcus Svensson

jag tänkte mig en p90f, och den har silver/svart färg som förhoppnings vis matchar mitt chieftec chassi

 

ingen som har denna skärm å vill ge lite synpunkter?

</\>

<||> Marcus Svensson

<||> http://www.world-of-war.com

<||> matrx@home.se

<\/>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, jo man kan dra allt till sin spets, att Viewsonics skärm går på drygt 3300:- kanske inte tilltalar och har inte heller sett något test.

Däremot under 3000:- blir det svårare, det brukar finnas en anledning att dom är billiga, såg nu att Oneshop tar under 2500:- för skärmen vilket inte är fy skam.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den här skärmen http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=SAMT19 helt att förkasta?

 

Som standardskärm alltså, inte så höga krav förutom att den ska fungera, vara hyfsat skarp och att ögonen helst inte ska börja blöda när man tittar på den. :P

 

 

//jonasn

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kära Du Trinitron!

Har du testat alla som kostar under 5000 spänn?

Vad har du själv för skärm (tum, upplösning, Hz, tillverkare, pris)

Vill gärna veta.

 

Beror inte synintrycket av olika bildskärmar på användaren syn till viss del också,

(närsynthet, långsynt, olika färgseende o.s.v.) ljusstyrka, belysning i rummet mm. mm.

finns säkert flera faktorer som jag glömt här.

Skulle vara intressant att höra vad andra tror eller vet om detta.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-22 17:52:07 av BoEriksson]

[inlägget ändrat 2003-01-22 17:58:22 av BoEriksson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Nja. Däremot har absolut under 3000:- -skärmar svårt att hålla bildkvaliteten, och detta gäller vid mer eller mindre alla frekvenser och upplösningar.

 

Det finns utmärkta skärmar för runt 4000:- Det är i detta prissegment man får mest för pengarna, och bör satsa på. Skärmen är ju trots allt det man mest ser av datorn, och skall leva med länge.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...