Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Intrång

goldangel

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om någon kan hjälpa mej.

Fick upp en varning på engelska att någon försöker ta sej in i min data samt ett ip-nummer efter. Har ingen brandvägg. Är det möjligt?

Tacksam för svar.

/goldangel

CJ Björkdahl

Vad har du för något OS då? XP har ju en klen brandvägg, så kanske var det den som varnade?

Annars finns det ju utmärkta gratisbrandväggar att ladda ner. Själv kör jag Sygate.

MVH

pedagogen

windows 98

Känns lite obehagligt det här.

Säljer mycket på en stor auktionsajt och råkar ibland ut för en del obehagliga mail och liknande.

Så man blir lite extra utsatt pga av det.

[inlägget ändrat 2003-01-11 20:01:31 av goldangel]

Ja det får jag hoppas det var.Blev lite skrajsen i alla fall.

Men ska ordna en brandvägg.

Tack för hjälpen och en trevlig lördagskväll.

Goldangel

Fick upp en varning på engelska att någon försöker ta sej in i min data samt ett ip-nummer efter.

Hoppas du inte tar illa upp... men kan det inte vara ditt eget IP-nummer? (Eller möjligen ett fejkat.)

Jag har nämligen sett konstiga popup's när en kille surfade med min dator till del knepiga sajter. Som jag fattat det - utan att närmare sätta in mig i saken - handlar det om skrämselreklam för något skyddsprogram.

Japp, låter precis som en popupruta med webbreklam - dom brukar ha exakt sådana varningar, typ "You have an intruder on your computer blah blah <din ipadress> blah blah download this spyware to get rid of him and sell your soul to satan!"...

--

.Wey - det är nästan HELT omöjligt att skriva inlägg ikväll...

Future Hero Next Generati0n

CJ Björkdahl

Dessa pop-ups verkar komma även när man kör en google-sök eller surfar på aftonbladet.. Alltså ganska "hederliga" siter egentligen. Tyvärr verkar de ha sålt sig till dessa popup-marodörer..

Nu är detta ju helt fel, men ibland blir man så sur på dessa annonser att man börjar fundera på en DOS (syftar inte på Disk Operating System utan en "modernare" betydelse av DOS)

MVH

pedagogen

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...