Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

S(p)amma om igen...


Jani Andersson

Rekommendera Poster

Jani Andersson

Ja, lite grand är det ju så. På gott och ont.

Men som sagt - man kan alltid höra av sig till mig med synpunkter - men det är en praktisk omöjlighet för mig att själv i detalj hålla reda på alla inlägg i alla forum.

 

Det är därför det finns moderatorer.

 

mvh

Jani Andersson

eforum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det tycks finnas en del användare här på eForum som omöjligt kan avhålla sig ifrån att sätta in samma fråga på ett antal av forumen, vilket känns mycket störande!

 

Jag har tidigare noggrant beskrivit nackdelarna, men det verkar som om det raderats av IDG i och med omdöpningen av Buggrapporten till dito Nya.

 

Nåväl, en ivrig och hjälpsam person kan lätt råka ut för att med mer eller mindre stor ansträngning i form av tid och pengar besvara frågeställningen, bara för att strax därefter finna att frågan också postats i andra forum och redan besvarats.

Dessutom tränger ju spammandet i onödan ut andra trådar från forumens "förstasidor"... ner till den eviga glömskan.

 

Det bör väl gå att införa ett "filter" som gör att man bara kan posta ett visst inlägg i endast ETT forum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Hör gärna av dig till moderatorn för de aktuella forumen eller till mig direkt ska vi vänligt upplysa den som skriver om etiketten på eForum.

 

mvh

Jani Andersson

idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha - eftersom det är olika moderatorer för forumen så märker ni aldrig när samma fråga postas i 6 forum samtidigt. ;-)

 

Visst är det härligt med ansvarsfördelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man skulle slippa allt spam om det fanns EN avdelning för tex. Html och EN avdelning för Webdesign..

 

Om man vill få så mkt kritik som möjligt på sin hemsida nu måste man posta inlägget på "Tips för min hemsida" och "Html och Webdesign"..

 

fast jag skiter i det, använder bara webforum.nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Jo, det bästa vore ju om vi skulle kunna slå samman några forum som tar upp samma sak - så slapp man ju sas "korsposta".

 

Jag jobbar på det - men det är IDGs tidningar som håller i forumen och de håller hårt i dem... :-)

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pontuspilatus

Eh, jo jag märker att du bara använder webforum.nu. Det är därför jag ser dig posta här mer eller mindre regelbundet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...