Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Utforskaren ...

Memnoch

Recommended Posts

Hej!

Har ett problem med både statusraden samt fönsterstorleken i utforskaren, jag brukar alltid ha utforskaren så att den täcker ca 80% av skrivbordet, men vill inte köra den maximerad. Men när jag stänger utforskaren för att sen starta den igen så har den krympt till ca: 40% av skärmen, detta utan att jag ens startat om datorn, och det värsta är att det inte händer jämt, utan ca: 75% av gångerna. Nu är det väl inte något jätteproblem, men eftersom jag nu är medveten om det så är det lite irriterande ... Problemet har aldrig uppstått i någon annan version av Windows, endast i XP. Har till och med installerat om utan resultat, efter ca: 1 månad började detta irriterande problem om ...

Är det här ett problem?

Jag undviker det "problemet" genom att just köra mina fönster maximerade..

För det finns juh det ingen "anpassad" storlek på "Kör i" under egenskaperna på respektive genväg, endast normal-Maximerad och minimerad.

Kan ha att göra med hur många "fönster" av de "olika" slag du öppnar innan den glömmer bort din senaste inställning.

/Niklas

Jag har ungefär samma problem, i lite mindre utsträckning. Explorerfönstrena glömmer bort att jag vill ha med statusraden titt som tätt, och memorerar öppnandet utan statusrad istället.. likaså formatteringen av vyerna (kolumnen för filnamn brukar vara för kort)...

...också bara uppstått iom XP, men händer inte så ofta att det är outhärdligt - bara lite mysko.

Se till att du har kryssat för att alla fönster INTE ska ha separata inställnignar i folder options, positionera och formattera ett fönster och gå in i tools/folder options och tryck på knappen för att se till att ALLA fönster antar det givna utseendet som standard.

Verkar som man får göra om detta för olika enheter ibland också - tyvärr inte så konsekvent. Ledtrådar tar alltså även jag tacksamt emot, eller så blir det till att köpa in DOpus till hela kontoret istället ;)

--

.Wey

Future Hero Next Generati0n

Hej Nicklas !

Det är väl inte direkt ett problem, som jag skrev, utan det är väl det att när man väl vet att det finns där så är det mest irriterande att man inte vet vad som orsakar felet ...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...