Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fläkt till 423


Haringen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag hade tänkt byta ut fläkten på min P4 till en tystare variant. Jag kan inte hitta några så jag bestämde mig för att lägga på en 90 mm tyst chassi fläkt. En sådan verkar passa alldeles utmärkt över kylflänsen, med den undantaget att skruvhålen puttar ut från kanten. På kylflänsen finns det inga platser för skruvar heller för den delen. Jag undrade om nu hade ngra tips på hur jag kan lösa problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Ta Weylandlösningen ;) och klistra dit fläkten på flänsen. Tror säkert att han skulle ge dig det rådet.

 

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Null!

 

Det ser ju djäkligt snyggt ut, men jag vet inte hur Weyland löser sådant. Har bara läst hans inlägg om att just klistra fast fläkten på flänsen.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan det ser ju jävligt bra ut, fast jag har ett litet problem, det finns nämligen ingenstans jag kan skruva skuruvar i kylflänsen. Intels fläkt har små inböjningar på kanten så att man "trycker" fast den...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh vafan, jag kan ju bara sätta fläkten direkt på kylflänsen och använda eltejp runt för att få faast den. Eller vad säger ni?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig använt silikon förrut så jag vet inget om dess egenskaper. Kommer det att bli hårt eller mjukt när det torkar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig använt silikon förrut så jag vet inget om dess egenskaper. Kommer det att bli hårt eller mjukt när det torkar?

Ungefär som ett par rejält fasta bröst. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...