Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sök o Ersätt


Nanebôbben

Rekommendera Poster

Jag har erhållit ett 47 sidor långt worddokument från en herre som siter på Mac. Han sparade i .rtf-format och jag kan öppna det på min, XP pro, Word 2000. Förutom felvisade å,ä,ö som jag lätt sökt och ersätt har jag även fått tusentals rektanglar (ni vet säkert ) före nästan varannat ord i dokumentet. Dessa klarar jag inte att sök o ersätta.

Hur kan jag smidigt få bort dessa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp! Det skapar ett tomslag, blanksteg i "sök"-rutan.

Jag prövade att ersätta detta med ett unikt tecken (¿) för att komma vidare. Men nix!

Nu klickade jag "visa osynliga tecken" och då byter Word ut rutan mot ett (ÿ)

 

[inlägget ändrat 2003-01-09 20:41:16 av Nanebôbben]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inom ""-tecken då ?

Det ska gå enligt:

http://www.its.niu.edu/its/helpdesk/documentation/search_replace.shtml

 

eller

If you want to know which converter is being used, you can have Word show the File Conversion dialog box when you open a file in Word. To do this, click Options on the Tools menu, and then click the General tab. Select the Confirm conversion at Open check box.

 

/TN

 

[inlägget ändrat 2003-01-09 20:51:46 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mitt fall verkar "okända" rektangeln dukt upp som ersättning eller komplettering till blanksteg. Jag vill alltså ha ett blanksteg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag kör Word 2002...

 

Jag testade att skriva en mening med en □ framför varje ord. Sen gick jag till SÖK-funktionen och valde ERSÄTT. Kopierade en □ och satte in den i SÖK EFTER och sen lämnade jag ERÄSTT MED tomt. Sen klicka jag på ERSÄTT ALLA. Det funkade utmärkt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...