Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

jag undra hur många program som finns att ladda ne


jdsoies

Rekommendera Poster

Eforums regler

...

6. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor. Massutskick (så kallad spamming) är inte heller tillåten från eller till något av våra forum eller e-posttjänster.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Det är inte olagligt att ladda ner mp3, filmer och spel.

 

Det är inte heller förbjudet i Eforum att efterlysa upphovsrättsskyddat material som man ej äger rätten till. Den som har skrivit reglerna har bara formulerat sig klumpigt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte heller förbjudet i Eforum att efterlysa upphovsrättsskyddat material som man ej äger rätten till. Den som har skrivit reglerna har bara formulerat sig klumpigt.

 

Visst kanske det är tillåtet, men det står bokstavligen att det INTE är tillåtet och så länge det står så är det väl det som gäller. Det är upp till den som ytterst ansvarar för forumet att omformulera texten om man vill göra det tillåtet. Man kan inte hålla på och gissa vad som är feltolkningar och klumpiga formuleringar utan får ta det som det står. Annars kan man komma dit att man säger: Men jag trodde att Eforumansvarige skvrivit fel, och då är vi genast ute på djupt vatten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan så kan filbytarprogram lika gärna användas för att sprida lagliga filer, så jag ser inget hinder för upplysa om sådana.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

> men det står bokstavligen att det

> INTE är tillåtet och så länge det

> står så är det väl det som gäller.

 

Nej, det som gäller är det som Eforumadministratörerna tycker. Och vad de tycker har de försökt ge uttryck för i reglerna.

 

 

> Man kan inte hålla på och gissa vad

> som är feltolkningar och klumpiga

> formuleringar

 

Helt rätt. Men jag gissar inte. Jag vet. Och det gör du också... om du tänker efter lite på vad orden betyder.

 

Vad de menar är ju att man inte får efterlysa piratkopior, dvs produkter som inte får spridas. Men så står det ju inte. Det står "upphovsrättsskyddat material som man ej äger rätten till". Och visst är kommersiella produkter upphovsrättsskyddade, men det är det ju mer som är. Internet Explorer, Acrobat Reader och Opera bara för att ta några exempel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...