Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Premiere, dålig bild.


Christian Lidström

Rekommendera Poster

Christian Lidström

Hej!

Jag gör som sagt en film i Adobe Premiere.

Precis som ni föreslog gör jag den i PAL formatet.

Bilderna jag använder, är exakt rätt storlek, men ändå när jag sparar filmen så blir all text suddig o svår att läsa. Om jag spelar upp den i Spelaren som poppar upp i Premiere precis när man sparat filmen så har den rätt storlek, men spelar jag upp den i Windows Media Player på 100% så är den knappt hälften så stor som den borde. Vad kan vara felet?`

Det än jag kan komma på är hur många Pixles/inch bilderna har, om dte nu spelar nån roll, var kan man isåfall hitta det i Premiere, o vad är standard för Pal. mina bilder har just nu 72 Px/inch. dom är för övrigt 24-bitars bmp filer.

tack på förhand!

 

_

///// Chriller

________________________

Your Shadow In The Darkness

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

jag exporterade till .avi.

det gjorde jag för att det är det vanligaste o alla kan spela upp det.

_

///// Chriller

________________________

Your Shadow In The Darkness

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, vilket format exporterade du till? Avi är bara filändelsen, frågan är vilket format du exporterade avi-filen i? I exportdialogrutan finns en knapp settings där du ställer in upplösning och format (välj DV eller liknande för högsta kvalitet).

 

Avi-filer kan innehålla bild och ljud i hundratals olika format och långt ifrån alla kan spela upp de flesta utan korrekt codec installerad... några exempel på codecs för video i avifiler är divx, xvid, dv/motionjpeg, indeo osv...

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

i de inställningarna har jag valt tex:

File type: Microsoft DV AVI

Compressor: Microsoft DV (PAL)

Pixel aspect ratio: D1/DV PAL (1.067)

 

 

_

///// Chriller

________________________

Your Shadow In The Darkness

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

jag löste det själv nu!

ändrade File type från Microsoft DV AVI till Microsoft AVI bara.. kvaliten blev mkt bättre, o så blev den bara en tredjedel så stor som innan!!!

_

///// Chriller

________________________

Your Shadow In The Darkness

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade problem med Media Player fram till idag. Vilken upplösning filmen än hade (t ex 720*576 DV PAL) så blev bilden liten. Det spelade ingen roll hur stort fönstret var eller vilka inställningar jag hade i view-menyn. Idag laddade jag ner en uppdatering av Media Player och nu fungerar allt som det ska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...