Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Phatt 16 MP3 player + MMC kort?


Ored

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en MP3 spelare av märket Phatt 16 (köpt på Expert) som man också kan använda som extern hårddisk där jag också har 64MB inbyggt minne och ett 64MB MMC kort. Nu är det så att för att formatera MMC kortet måste man göra det på samma sätt som man gör med en hårddisk eller diskett.

 

Nu till mitt problem när jag formaterar MMC kortet (alltid som FAT) i WinXP Pro och lägger över alla MP3or och/eller filer som jag vill ha så funger det perfekt. När jag sedan ska lyssna på MP3orna kommer det inget ljud men jag ser hur lång tid det gått på låten och vilket låtnamn det är.

 

Formaterar jag deremot MMC kortet från en dator med operativsystemet Win98 så fungerar det helt perfekt. Någon som vet vad detta beror på och om det går att lösa? Är det någon skillnad på formateringssätten mellan Win98 och WinXP Pro?

 

MVH

 

Ored

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

 

Jag tycker den ger mycket bra ljud. Men man kan ju få bättre ljud om man skaffar sig bättre hörlurar än de som följer med. En annan sak som påverkar ljudkvalitén är ju också hur MP3an är inspelad. Tex om den är inspelad med hög bitrate.

 

En annan bra sak med spalaren är att man också kan använda spelaren som hårddisk. Dock är det en nackdel att man måste ha drivrutiner för att kunna använda den tillsammans med en PC, vilket gör det lite svårare att ha nytta av den som en hårddisk eftersom man inte kan eller får installera program (drivrutinerna) överallt.

 

Sedan är det dåligt att om man köpt ett till ett MMC card till spelaren absolut inte formatera kortet (om man nu skulle behöva) i en dator med Windows XP installerat. Då måste man formatera om kortet från en dator med Windows 98 för att man sedan ska kunna höra något ljud. Varför vet jag inte men det är dåligt.

 

/Ored

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...