Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn slocknar ibland


klasseman

Rekommendera Poster

Har en dator med xp pro som har börjat att krångla den slocknar helt plötsligt och startar om utan att jag gör något. Den gör det oavsett vad jag gör dels vid surning och dels vid spel eller nör jag jobbar i office paketet.

nån som vet nåt som man kan göra.

Tacksam för tips

/klasseman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta fram systemegenskaper (Windowsflaggan + Pause-knappen på tangentbordet), välj Avancerat och klicka på knappen Inställningar under Start och återställning. Bocka ur rutan Starta om automatiskt.

Läs också följande från Microsoft om dator som helt plötsligt startar om av sig själv:

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;316416

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så hjälpte i ditt tips. Den började starta om igen oavsett om jag är uppkopplad eller inte. Jag byte tillbaka till mina gamladrivrutiner för grafikkortet utan att det hjälpte.

Blir lite lätt nojig på det ,vet inte om den kommer att krascha helt och hållet.

Nån som vet nåt som man kan pröva

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Systemåterställning aktiverat, så kan du testa med att välja en tidigare tidpunkt då du vet att ditt system fungerade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat det men det hjälpte inte. Den slocknar som om strömmen gått helt svart och i loggen för system hittar står det att ett fel i faultrep.dll

I loggen för program står det att fel i perflib och filnamn prflbmsg.dll som är fel

Är inte säker på att det är detta som är felet för jag tycker att det står olika varja gång?????????

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...