Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Röstlösenord, kul i början


Samuel Kvarnbrink

Rekommendera Poster

Samuel Kvarnbrink

Nu har jag i alla fall hittat två fungerande men långt ifrån perfekta lösningar:

 

1. Stäng av röstinloggning för alla användare. Fungerar bra, men de användare som vill logga in med rösten kan inet göra det

 

2. Släng inställningsfilen. Alla inställningar raderas, så de som vill använda röstlösenord får tala in ett nytt röstavtryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samuel Kvarnbrink

Hur bär man sig åt för att ändra inställningarna för alternativt lösenord för ägarkontot? När det gäller andra typer av användarkonton, kan man välja om användaren ska använda röstlösenord eller inte genom att klicka i en ruta, men när man väl valt att använda röstlösenord för ägarkontot, går detta inte att ändra i efterhand. Hur ska man bära sig åt för att ändra till ett vanligt textlösenord igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Röstlösenord inloggningen är ju helt värdelös. Det är ju omöjligt att logga in med rösten typ dagen efter man skapat röstavtrycket. Jag lyckades inte ens när jag använde min mobiltelefon ringsignal som lösenord (och den låter ju alltid lika dant alltid) BLUFF !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samuel Kvarnbrink

Konstigt, för mig har det fungerat helt perfekt, dock måste man ibland upprepa sig men det beror i regell på att man inte betonar lösenordsfrasen på samma sätt som när man skapade avtrycket. Enda gången det hittills inte fungerat var när jag hade blivit lite hes. Att ringsignalen inte fungerar beror nog dels på att den är för kort och dels på att ljudet inte håller sig inom den mänskliga röstens normala frekvensomfång. Mikrofonen kan nog också spela in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...