Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Efter en tids längre tystnad...


Jani Andersson

Rekommendera Poster

Jani Andersson

Jaha, då förstår jag att man missat det. Ska höra med Mikrodatorn och/eller Maxidata om de tycker att de är OK att jag öppnar två nya forum i deras hörna. Ville du moderera?

 

mvh

Jani Andersson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chakotay.

Jag blev litet ställd över kommentaren "(ansiktslös)". Menar du att du inte ser min presentation? Jag ser den nämligen själv men det betyder iofs inte att det skulle fungera för andra användare.

Är det fortfarande samma problem?

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

PS. Har du fortfarande samma problem när du klickar på Nya IDG.se. Jag drabbas inte av samma felmeddelande och det vore bra om du kunde konfirmera att felet kvarstår.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...har ju på sista tiden både Jani Andersson och Mats Hultgren (ansiktslöst)uppträtt här i rutan, så man bör väl passa på nu när ni givit oss den stora nåden att kommunicera med oss...

 

Jo, jag har vid några tillfällen föreslagit nya forum (ni har ju så ynkligt få) men aldrig bevärdigats någon kommentar, ett var ett för veteranelektronik och ett annat för USB-tekniken.

 

Det förstnämnda kanske anses alldeles för mossigt och något som väl inte bedöms kunna vara lönsamt för IDG, men USB är ju på frammarsch och det vore väl bra att kunna erbjuda ett forum för?

Kanske blev ni första svenska firman med en USB-konferens!?!

Kommentarer?

 

F.ö. - innan jag skrev detta klickade jag på "Lista forum", för att se vad som fanns, och upptäckte forumet "Ny IDG.se" som visade sig ge det underhållande resultatet:

 

------------------------------------

 

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

 

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]

Procedure '#odbc#eforumcb4d576

 

0001D299' expects parameter '@P1', which was not supplied.

 

/_ScriptLibrary/Recordset.ASP, line 466

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Hej!

 

Ledsen för att jag dröjt med mitt svar - har precis som många andra tagit ut en liten julledighet och är åter på banan på allvar måndagen den 3:e.

 

Att du föreslagit forum måste ha gått mig förbi totalt, men jag har ett svagt minne av att man viskat om ett USB-forum. Och jag tycker att det är en bra idé.

 

Saken är bara den att som det är idag är det tidningarna som tagit initiativ till att starta forum och jag förutsätter att det är till dem du hört av dig med dina förslag.

 

Men jag ska se vart vi kan stoppa in ditt forum, skulle du vara intresserad av att moderera det?

 

Gott nytt om vi inte hörs innan dess!

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte hört av mig till tidningarna på annat sätt att jag i vanlig ordning skrivit här på eForum; v.g. se:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=19312

El, elektronik och telekonferens, tack !!!!

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=43600

USB-forum kanske?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är där med "ansiktslöst" var mest för att måla med språket - på sätt och vis känns det väl som vi alla som skriver något här "uppträder i rutan"... men ansiktslöst!

 

Jag försöker ju hålla min äkta identitet hemlig men om ni, som är anställda för att jobba med det här, fanns på foto nånstans kunde det bidra till hemkänslan på eForum för oss användare.

 

Förmodligen kan det också ge psykologisk effekt såtillvida att meddelandena till er blir snällare, när man SETT människan... (förhoppningsvis)

 

Felmeddelandet uppträdde igen snabbt och elegant, så här:

 

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

 

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]

Procedure '#odbc#eforum3336097e

0003AC7F' expects parameter '@P1', which was not supplied.

 

/_ScriptLibrary/Recordset.ASP, line 466

 

 

F.ö. kan jag tillägga att jag inte fick epostbevakningsmeddelandet förrän 14:15 idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang "moderera", blir jag alltid misstänksam när organisationer jag kritserat vill knyta mig till sig, det lär vara en metod att tysta kritiker...

 

F.ö. tror jag inte ni vill ha alias-figurer som moderatorer, ej heller har villkoren presenterats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Det var mest ett förslag. Är du inte intresserad ska jag inte pracka på dig extra arbete.

 

Forumet finns nu i alla fall - du hittar det under Mikrodatorn. Passa på och invig det med det första inlägget!

 

mvh

Jani Andersson

eforum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Jag har förstått att det där dyker upp under vissa förutsättningar, men vi är inte helt klara på vilka de är - men det ska helt klart lösas. Ser inge kul ut.

 

Du ska se redaktionens glada nynor under

http://www.idg.se/redaktionen/

 

/Jani Andersson

idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom porträtten redan påstås finnas är det väl en smal sak att sätta in dem bredvid namnen på moderatörerna, eller länk därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Jag länkar till bilderna från min presentation. Det borde räcka tycker jag.

 

Håller på att ta fram en "kontakta eforum-admin-sida" också som man kommer att kunna hitta en länk till på varje sida.

 

mvh

Jani Andersson

idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det är väl bra med nya forum. Men USB är ju bara en kontakt som alla datorer har. Finns det några utan. :)

 

Det viktiga är ju vad själva hårdvaran/produkten gör.

Tycker jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Det visade sig dessutom vara ett forum som inte är särksilt aktivt. Vi får utvärdera om det ska finnas kvar framöver, eller ingå som del i något annat forum.

 

mvh

Jani

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det nog var pga av mig USB-forumet kom till känner jag förstås extra för det.

 

Nog har det förkommit USB-frågor men inte (bara) där.

Och det är ju inte om bara själva kontaktdonet det kan handla - att döma av all aktivitet på http://www.usb.org/forums/retail/webboard.html finns det massor i samband med USB som kan kinka.

 

Jag tror inte den ringa aktiviten på IDG:s USB-forum beror på att USB är så självklart och välfungerande, utan snarare på att det ännu är en ganska outnyttjad teknik.

 

Kanske kan det faktumet att det hamnar så långt ner på den "ändlösa" forumlistan också bidra till det ringa utnyttjandet, plus att dålig trafik skapar en ond cirkel - just ingen aktivitet, ingen idé fråga i forumet kanske en del tänker...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...