Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken bärbar är bra?


Assad

Rekommendera Poster

Har länge funderat på att köpa en bärbar dator och äntligen har jag bestämt mig att lägga runt 14 tusen på den.

Vilken märke är bra när det gäller bärbara datorer, finns nånstans på nätet som jämför priserna? jag har hittat en compaq till ett bra pris, bärbara compaq lika dåliga som stationera eller är de bra på att göra bärbara datorer.

 

Tack för hjälpen gött folk.

 

 

[inlägget ändrat 2003-01-08 16:25:37 av Mr D]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Är personligen ingen Compaq fantast men deras bärbara har jag bra erfarenhet av, så än Toshiba, som jag tycker är absolut bästa bärbara, men det är bara personliga åsikter. Har en Dell Latitude just nu och den fungerar rätt så bra den med..

 

De som jag har dålig erfarenhet av är div ihopbyggen, Best och andra mindre bra märken.

 

// Magnus

 

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

[inlägget ändrat 2003-01-08 16:33:15 av Magnus Lindqvist]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMHO:

Compaq och IBM gör de bästa bärbara datorerna. Se bara till att du får "rätt" grejjer från början. De går ju inte att uppdatera särsklit mycket.

 

När det gäller stationärt så är det en helt annan femma ;-)

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IBM, bra när den inte funkar. Bytte utan knot moderkort efter 6 månader (datorn tappade datum tid ibland) och kontaktade mig och sa de ville byta hårddisk också när den var inne, inte bra ljud....

Problem, ja datorn var köpt med engelsk NT4. Service kunde bra leverera Svensk W98 på nya hårddisken. Så jag fick själv köra i kraschcd och installera NT4 på nya disken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IBM är helt klart bra. Jag har efter en Interaq (ASUS) och en HP återigen köpt IBM. Jag tycker helt enkelt att de "känns" bäst. Kavalitet på både maskiner och support. Kanske dyrare än andra märken, men de har lågprisserier också som ligger i den prisklass du vill ha.

(Deras tangentbord är suveräna)

 

MVH

/Jocke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Jocke, IBM ska det vara - underbara tangentbord. Har pysslat med ett par Toshiba också och dom få jag använt har verkligen varit hemska; värdelös känsla i tangentbordet och alltför stumma musknappar (om man vill använda den på resan). Åså har två av tre gått sönder inom ett år, men ingen av fem ibm har rasat ännu... lite dåligt statistiskt underlag förvisso, men iaf ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IBM, Compaq och Dell anser jag vara de märken som är något att satsa på. Toshiba ser jag inte direkt som något bra alternativ. Har själv en Compaq Armada M700. Enkel robust pålitlig och tämligen enkel att uppgradera. Både minne och hårddisk är i princip lika enkelt att byta som på en stationär. Compaq har väldigt bra Support på web med drv och forum m.m. (Detta är väl iofs något som alla de större datortilverkarna har) Satsa på en dator som har inbyggt nätverkskort, själv har jag också en dator med multibay, där jag kan göra hot switfs mellan CD/DVD och en 3,5" floppy.

 

Jag rekommenderar Cpq, generellt skulle jag även rekommendera att välj en "Pro" modell och ingen vanlig konsument maskin med en Celereon CPU, utan satsa på prestanda i förtsa läget, det lönar sig i längden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...