Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag vill använda target på min table?


Andy_85

Rekommendera Poster

hej! det står överallt att man ska kunna använda target till en table från en länk. Då ska innehållet bytas ut mot länkens innehåll...

Har försökt fram och tillbaka med denna kod men den fungerar inte fortfarande. HJÄLP UPPSKATTAS!

 

 

<html>
<head>
<title> Table </title>
<style>
a {text-decoration:none; color:blue;}
</style>
</head>

<body>



<center>
<a href="länk.htm"  target="table" onmouseover="window.status='Länken';return true;" onmouseout="window.status='';return true;"> 
Länken 
</a>
</center>


<br>
<br>
<table border="1" bordercolor="blue" width="200" height="200" align="center" cellpadding="2" cellspacing="2" name="table" >
<tr name="table" align="center" >
<td  rowspan="1" name="table">haj </td>
</tr>
</table>

</body>
</html>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du ska öppna sidan länk.htm i tabellen?

 

det står överallt att man ska kunna använda target till en table från en länk.
Har du en länk till nån sida där det står om detta så kan jag kolla om jag fattar?

 

 

~ Stefan ~

 

”Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon.”

 

[inlägget ändrat 2003-01-07 13:59:16 av Stefan K]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Ahlkvist

Du kan inte sätta target-parametern till namnet på en tabell. Target är alltid namnet på en frame.

Finns inte framen i något aktivt frameset kommer ett nytt fönster att öppnas, med det namn du angivit som target.

 

--

En röst talade till mig och sade:

”Le och var glad, ty det kunde vara värre”.

Så jag log, och jag var glad.

Och det blev värre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte det lät konstigt för jag har aldrig hört talas om nåt sånt, men å andra sidan kan jag inte allt om HTML =)

 

 

~ Stefan ~

 

”Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon.”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag vill öppna ett html dokument i min befintliga table som finns inom koden... Har en länk och en table... vill att länken ska visas inom tablen...

mvh Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det inte, i min bok står det att man ska kunna använda target parametern till tables också men främsta användningen är dock frames. Många sidor på nätet är uppbyggda på tables så jag förstår inte vad jag gör för fel... mvh Andras

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag vill absolut inte ha en iframe så du vet... vill ha en table med ett namn där länkens innehåll ska visas... mvh Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs igen, du måste ha fått något om bakfoten.

 

Vad var det för bok föresten? Är den på svenska skulle det kunnas förklaras med att översättaren inte fattat vad han översatt, sånt händer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm...

Vad är det egentligen du vill göra?

Vill du att när man klickar på länken i menyn så skall en html sida öppnas i en table? I så fall håller jag med de övriga, då måste du jobba med iframe.

Är det bara statisk html-kod du skall visa kan du väl arbeta med styles-attributet hidden eller visible?

Förklara en gång till vad du vill göra så ska vi försöka att hjälpa dig.

//ch

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder object istället för iframe funkar det ju i Netscape oxå, om det är det du tänker på.

Du KAN inte länka in i en table, hur gärna du än vill.

[inlägget ändrat 2003-01-08 19:38:12 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...