Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utskriftsproblem


Ponka

Rekommendera Poster

Hej,

 

Finns det nå´n känd utskriftsbugg i internet explorer 5.5? Vi har fått ett antal mail från externa användare som säger att de inte kan skriva ut från vår sajt. Internt verkar det dock funka hur bra som helst (explorer 6 på NT). Lite svårt att felsöka, men kan det ha något att göra med att vi använder SSI? Annars är det statiska sidor och inga konstigheter.

 

http://www.mpa.se

 

Tacksam för hjälp, testa gärna att skriva ut.

 

Pontus Gager

Webmaster, MPA

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christoffer Eklund

Det enda jag kan komma på är att du använder dig av frames och då kan det vara nödvändigt att klicka i den frame man vill skriva ut.

 

/doffe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerade för mig. Vad du skulle kunna göra när du använder frames är att du lägger in en skriv ut länk på varje sida för att öppna i ett nytt fönster utan frames - dvs att bara skriva ut det man vill. Nu får man med menyn till vänster.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Framarna skall bort snarast, jag funderade bara på om det var något annat. Vi tänker också lägga till en utskrifts-länk utan menyer också.

 

/Pontus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltför många gånger vet jag att man klagat på att det inte går att skriva ut och då har problemet varit att den egne skrivaren inte fungerat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...