Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Sony Multiscan F520 ?

3D-Art

Recommended Posts

Hej, jag funderar på att köpa ovan nämnda skärm

begagnad (1år). Är det någon som har erfarenheter

av denna skärm? Positiva eller negativa.

Något särskilt att tänka på när det gäller köp av

begagnad skärm?

Tacksam för alla åsikter & synpunkter

/ Art

När det gäller begagnade skärmar så har jag inga erfarenheter, men när det gäller Sony så har jag bara positiva erfarenheter.

Personligen tycker jag att Sonys FX Trinitron är den bästa och skarpaste bild med bästa färger (själv har jag en G420)

Enda du bör tänka på är att sonys skärmar har två stötdämpare som korrigerar bilden. Dessa syns som två streck över skärmen då man har vitt bagrund. Vissa säger att det är irriterande, men jag lägger knappt märke till dem.

Annars tycker jag att Sony gör de bästa skämarna som finns.

Tack för dina synpunkter, det uppskattas!

Har du eller någon annan möjligtvis en uppfattning vad det kan vara värt att betala för denna skärm?

Nypris idag ca 15 000:- och då får jag ett 3M Polarizing filter a´ca 2000:- på köpet (inkl. moms).

Tack igen / Art

CJ Björkdahl

Kolla *varför* han/hon som äger skärmen vill sälja skärmen.. Kanske är det ett måndagsexemplar? Annars har väl antagligen skärmen garanti kvar, så är det något fel på den, så fixar väl SONY det.. Men rent generellt sett så är SONY:s skärmar väldigt bra.

MVH

pedagogen

Jag tycker att om det är något man ska lägga pengar på så är det skärmen. De tappar inte pris och dessutom så behöver du inte uppgradera den. Köper du en bra så kan du säkert ha den över tio år. Under den tiden hinner du nog byta burk både två och tre gånger, men skärmen tjänar dig troget... :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...