Just nu i M3-nätverket
Jump to content

X-BOX 2 ??

the_nice_1

Recommended Posts

hej, jag har hört rykten om att det kommer ett x-box 2 detta år....stämmer det??

x-box är ju relativt nytt så det borde det väl inte göra, eller?

svara gärna!!

//Micke

xbox 2 kommer 2005 eller möjligen slutet 2004 om microsoft e riktigt snabba...

microsofts huvudmål är att slå sony med deras nästa version av playstation

Det kommer däremot en ny version av dagens xbox

Vilket ser ut att vara exakt samma maskin för dig som konsument - men innehåller lite andra prylar innanför (med samma funktioner.

Kort å gott

samma xbox fasst mindre och möjligen lite tystare - och möjligen billigare.

Xbox 1.5 har jag hört att den ska heta fasst det vet nog ingen med säkerhet.

Sony ska komma ut med en tv grej som gör att du kan spela in på en hårddisk (som åxå måste köpas separat). Microsoft vill åxå ha det i xbox 2 (eller vad den kommer heta) - men förutsättningen finns ju för att fixa det i den nuvarande boxen så man vet aldrig - fasst allt kostar och kostnaderna är precis vad microsoft vill minska..

Tjoff

Det kommer däremot en ny version av dagens xbox

Vilket ser ut att vara exakt samma maskin för dig som konsument - men innehåller lite andra prylar innanför (med samma funktioner.

De har ju redan gjort (minst) en hårdvarurevision. 1.0 --> 1.1

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

jo, men 1.1 är ju till utseendet (och mestadels innuti åxå) exakt likadan..

skillnaden är att de har ersatt vissa prylar mot andra som är billigare

+ att dom tagit bort GPU fläkten...

"xbox 1.5" kommer att ha ett nytt (mindre) chassi och vem vet om de klämmer in nå nytt (antagligen inget som berör spel då ett "krav" är att de äldre boxarna klarar av det).

Inte direkt något man väntar på...

om jag inte minns fel så förväntades det att komma nästa höst.. men det där kan ju skifta med ett par kvartal..

För övrigt var det lite snålt (tycker jag) av microsoft å bara lägga in 64 mb i ram i burken, men det är lite sent å åtgärda nu..

Tjoff

[inlägget ändrat 2003-01-07 03:31:24 av tjoff]

Finns det någon anledning till att försöka köpa v. 1.1 istället för v. 1.0 när man ska skaffa xbox eller? Tystare utan fläkten?

..michael ericsson...

1.1 är något svårare att modda, annars vet jag inte. Har inte använt nån 1.0:a så jag kan inte jämföra ljudet.

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

Ok. Undrar för jag ska skaffa en xbox till min systerson. Själv köpte jag min veckan innan jul och det är 1.0 (tillverkad mars 2002).

..michael ericsson...

GPU fläkten saknas ju i 1.1 versionen och det är den som sägs låta mest i xboxen.

Däremot kan dom ju ha kompenserat det med en större chassifläkt.

Förderlarna med 1.1 versionen är i övrig främst då du moddar den. De nyaste dvd spelarna är bättre på brända skivor (men vilken du får vet du inte förrns du har köpt den), hårddisken kan vara på upp till 20 gb (finns mycket mindre versioner och moddar du den inte får du bara ut 8 gb).

Tjoff

Nog sant att man inte kan veta säkert innan man köpt, men de som tillverkas nu borde ju vara 1.1 eller? Eftersom Elgiganten har restnoterat xbox sen veckan innan jul så borde det vara nya som kommer till dem... Låter som det vore kul att få en 1.1 och se skillnaden

..michael ericsson...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...