Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ser ej filmer i tv.n men allt annat


Tmannen

Rekommendera Poster

E det ngn annan som har samma problem...

Ser filmen i datorn men det e bara en svart ruta i tv.n där filmen skall vara, allt annat ser jag.

Har Win XP och testat många spelare

Har ett gf2mx400 och har även testat gf4ti4600

Tackar för vettiga svar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sent svar:

 

Två grejer du kan prova att göra är att välja tvn i inställningarna för bildskärm (under inställningar) och sen klicka på avancerat och aktivera overlay för den enheten. Dessutom kan det finnas ett alternativ som säger att den ska vara fullskärmsenhet, klicka isf i det.

 

Minns inte exakt var man gjorde de inställningarna, men det kan funka så iaf.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det blir svart beror antagligen på att du har valt utökad skrivbord!... och det är fel. Du skall välja klona/clone. för att det ska bli som det ska. Tänk även på att sätta PAL format. får du svartvit och har en SVHS kabel. välj Composite.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att aktivera overlay och fullskärms-enhet? Det har fungerat där jag har sett det där problemet.

 

 

//jonasn

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tmannen.

Du har lämnat alldeles för lite information.

T.e.x., vilken typ av kabel har du, vart är den inkopplad på teven, hur går du till väga när du försöker få bild till teven... o.s.v.

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Det går utmärkt att se film på tv:n även om man har "utökat skrivbord". Det är bara att välja bildskärm2 som "helskärmsenhet"..

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag kan tala om mitt problem iaf. Jag har kopplat från svideo i datorn på grafikkortet (Nvidia GeForce4 MX440) samt ljudet till en scartadapter som sitter i skart in/out i videon (som är kopplad till tv). Sedan ställer jag under bildskämsinställningar om till tv, enligt länken http://users.du.se/~it99jst/tv.jpg, bara att när screenen kopierades hade jag inte sladden i så alternativet för tv är inte med men jag väljer klona och tar ok. Jag ser windows och mediaspelaren när jag kör ur bilden på tv:n i färg men filmen syns inte oberoende om jag kör mp med liten bild eller helskäms så är själva delen där filmen ska vara svart.

 

Jag har hört många som har det här problemet.

 

JonasN - Jag vet tyvärr inte hur jag akriverar overlay och fullskäms-enhet?!? :( (47374924)

 

Mvh

Johanna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha lösningen på ditt problem för det löste alla mina =)

Gå in på egenskaper på skrivbordet och avancerat, tryck på fliken som det står Geforce4...

Sen kommer det upp en ruta till vänster och där trycker du på överlagringsfärgkontroll.

Helskärmsenhet väljer du till sekundär bildskärm och zoomkontroll kan du ta till videospelning och vips så har du bild i både tv.n och monitorn och behöver inte ställa in ngt..

MVH Tmannen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...