Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad tycker ni?


Ahmedo

Rekommendera Poster

huh?

 

det spelar ingen roll hur stor skärm man har..

det räcker att man testar de olika upplösningarna..

 

En vanlig 15 tums skärm har oftast 1024*768 eller 800*600

 

en 17 tums skärm ofta 1280*1024 eller lägre

 

med en 17 tums skärm och en 15 tums skärm med samma upplösning så ser sidan exakt likadan ut - fasst större på 17 tums skärmen (eftersom ytan är större)

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om min nya webbsida http://www.ahmedo.co.uk

Tyvärr tog det typ flera minuter innan något annat än bakgrunden och scroll-listerna uppenbarade sig - du riskerar nog att många med lågfartsuppkoppling ger upp.

 

Sidan som efter l-å-n-g väntan äntligen syntes, tyckte jag hade mycket trevlig färgsättning och layout!

 

Men tyvärr störs man ju av de mängder särskrivningar som redan nämnts. Och de börjar redan i menyn:

 

"Start Sidan", "Film Biblioteket"

 

Och även kombinerat med felstavning, typ:

 

"skin väska"

 

Och jag tycker att "300 tusen kronor" är en konstig formulering. Det ska väl vara antingen siffror eller bokstäver när man skriver ett antal. Alltså "300.000" eller "trehundratusen".

 

Och man brukar väl inte i svenska språket använda stor inledningsbokstav i efterföljande ord som gjorts i t.ex.:

 

"Kontakta Oss"

 

Om man nu inte tycker "Oss" är extra märkvärdiga.

 

Angående upplösning verkar sidan iallafall gå att använda även i 640x480, vilket långt ifrån alla gör.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vet att en del av det jag nämnet har nämnts tidigare, men isåfall anser jag det vara värt att nämna igen...

 

Generellt sett en snygg och övergriplig layout, relativt lagom med luft och väl fungerande färger och teckensnitt.

 

Men några punkter jag vill kommentera är;

- Vore önsvärt med en marginal till texten i menyn uppe till vänster (1-2 px).

- Känns som att det på något vis är dubbla menyer i en någon onödig tappning - det finns väl t.ex. ingen skillnad på "Home" i toppen och "Startsidan" till vänster.

- Över huvudtaget känns toppmenyn något malplacerad med sin svengelska tappning.

- Viss stavning är något bristfällig, mycket särkskrivningar och t.ex. "Snart på Bio" borde vara "Snart på bio", eller möjligtvis versaler rakt igenom.

- "TopTen Bio" känns lite konstlat, varför inte på svenska "Topp tio" eller "Topp/Top-10" (det står ju trots allt i parantesen att det är USA:s lista det gäller).

- När man klickar på "2002 Filmer" försvinner menyn och all annan layout och kvar blir endast tabellen "Filmbiblioteket" - antar att det ska se ut som när man klickar på "2003 Filmer"

- Avståndet under "Registrera dig" i menyn till vänster och linjen under kan minskas något, medan ett litet avstånd ifrån toppen och botten i "Meny" till länkarna kan göras.

- Om man går in på "Snart på Bio" och klickar på "Läs mer här" så kommer man till "Filmbiblioteket", borde det inte vara direktlänkar till filmen ifråga?

- Känns lite tråkigt att forumet är av standardtyp, och därmed liknar många andra - men det är o andra sidan välfungerande...

- Vore kul om man kunde kommentera filmerna (kanske man kan om man är inloggad, det vet jag iofs inte) och sätta betyg (bör isåfall inte kräva inloggning).

 

Ber om ursäkt om jag låter väl negativ, men du ska veta att jag överlag anser att sidan är mycket bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar att bli kanon, skön design!

 

Se bara till att hålla texterna seriösa - dvs rättstavade och subjektiva(!) - samt ge filmen "Dragonfly" ett omdöme så e jag nöjd! ;)

 

Kul initiativ! Kämpa på!

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

”Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig.”

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...